tillbaks till verkligheten...

Då var man tillbaks till verkligheten igen. Bara Elias som är ledig. Lagom tills vi började jobba så kom sommaren med besked....sol sol och sol ca 30 grader sedan i måndags.....så jäkla typskt!!! men men, skönt iallafall....

Igår var jag iallafall ledig och tillbringade dagen på stranden i Falsterbo med Johanna, Elias och Rasmus. Mamma och far var också där. Det var premiär för mamma. Hon har inte kunnat ta sig ner på stranden innan, men nu körde de bilen ner och så gick hon sista biten själv....härligt!!!

En riktigt varm och skön sommardag med härliga bad...22 grader!!!!

På kvällen kom Roger, Tina och mina föräldrar på grillning. Riktigt ljummen kväll så vi kunde sitta ute och njuta utan att frysa....

Idag är det jobb för mig igen och solen den lyser utanför fönstret...hoppas alla som är lediga njuter riktigt mycket för till helgen har de visst lovat sämre igen....man kan ju alltid hoppas att de har fel.....

härligt avslut på semestern...

Vilket härligt avslut på semestern. Först några soliga timmar på stranden i falsterbo med Roger, Tina och Rasmus. Far var också där en stund men mamma stannade på tomten idag....

Körde hem vid halv fyra eftersom vi skulle ha gäster på middag...Johannas och Fredriks gamla dagisfröken med son och sambo. Så roligt att ses efter så många år...kändes som igår. Hade massor att prata om. Hänt en del på tolv år....

De bor ju utanför stockholm så det blir nog till att boka in ett besök till huvudstaden så att vi kan ses igen...det ska iallafall inte ta tolv år igen...

Emil, Birgitta och Thomas....

Åren går.....

Har fortfarande lite svårt att fatta att jag faktiskt ska börja jobba i morgon...klockan ringer om exakt åtta timmar.....

lite av varje....

Övernattningen gick inte så bra den här gången. Elias  ville bli hämtad vid halv ett. Mest synd om honom själv, men det går säkert bättre nästa gång....

I onsdags bjöd mina föräldrar oss till Rugen i Tyskland. Det blev tidig uppstigning då båten gick från Trelleborg redan kvart i åtta. Åt frukostbuffé ombord som smakade jättebra...tom gratis champagne, så mycket man ville ha....

Fyra timmar tog resan. Ganska soligt, men det blåste bra så det blev bara en stund ute på soldäck. Vi började med ett besök på border shop såklart så att männen i sällskapet fick sitt...hihi

Körde vidare till Gören som visade sig vara hur mysigt som helst. Jättefin sandstrand, mysiga restauranger, fin strandpromenad och vackra hus....här hade man gärna tillbringat några soliga dagar...kommer gärna tillbaks igen...

roliga srandkorgar att hyra på stranden....

Elias drack en slush...undrar hur mycket färgämne där fanns i den.....

fina mamma....

kärlek...

Körde vidare till Binz. också jättemysigt...alla husen var målade vita med snickarglädje....vitt vitt vitt...

och en annan typ av strandkorgar...

den här annorlunda skapelsen har varit ett livräddartorn. Användes förmodligen inte som det numera, med tanke på inredningen...eller vad tror ni...

tom sandstrand som golv....

Båten hem gick kvart i fem så vi hann inte med så mycket , men nu vet man hur här ser ut till en annan gång...

Det ösregnade hela resan hem, så vi hade tur med vädret..

Torsdagen och fredagen bjöd på skitväder. Men på fredagkvällen var vi hembjudna till fam Sjöström i Svedala. Myste med lille nyfödde Max hela kvällen....såååå underbar!!!!! världens sötaste...förutom våra egna barn då alltså..hihi

Lovar lägga upp bilder, men tyvärr så blir det så dåliga bilder när jag tar med mobilen...Elias var så himla duktig med bebisen. Han både höll honom o gav honom mat....sååååå mysigt!!!!

I morse var jag ute på promenad med grannen Lotta...märktes att det var ett tag sedan för vi hade mycket att prata om...mer än vanligt då vill säga....hihi

Städade och fixade lite på fm. Solen gjorde ett ganska långt besök idag och vi kunde ligga och njuta vid poolen hela dagen....Underbart skönt!!!! Lite i senaste laget bara för nu är ju semestern slut för oss....hur som helst så är det ju alltid trevligare med sol, även om man jobbar...

Kunde tom sitta ute och äta middag på kvällen...och det har inte varit allt för ofta den här sommaren....

Idag är det Johanna som har namnsdag och häromdagen var det Fredrik...grattis till er båda fina....love you...

sista semesterveckan är här....

Igår söndag körde Mats och jag en runda till falsterbo på em. Fikade hos mamma och far. Mitt i alltihop fick de ännu fler gäster när två systrar till mamma, Elsa och Gull-britt kom och Pia, Elsas dotter. Då blev det kaffe igen, men då passade vi på att gå en runda ibland husen och sedan ner till stranden. Blåste svinkallt....sååååå tradigt semesterväder så det finns inte!!!!!
På kvällen körde hela la familia och Wilma och Jerry till Lomma. Spelade kubb och grillade korv. Soligt ända tills vi hade käkat klart och då blev det så kallt så det var bara att köra hem igen...

Idag måndag inledde vi vår sista semestervecka....ingen sol eller värme i sikte. Kollade resor hela fm, men tycker det är mycket pengar. Svårt att bestämma oss och ska vi åka så får det bli så att Fredde och Elias missar så lite som möjligt av skolan...

På em körde vi till långa bryggan i Bjärred . Vi kunde knappt ta oss ut till restaurangen som det stormade. Åt vars en räkmacka och tittade ut över havet och alla moln som trängdes på himlen....

Körde en runda och hamnade på center syd. Gick en runda. Mats hittade nya badbrallor och till Elias blev det också badbrallor och en t-shirt...

Köpte jordgubbar med oss hem som vi precis mumsat i oss...

Elias har lekt hemma hos Gustav hela dagen och han ska sova över där inatt...gick ju bra sist, så vi håller tummarna att det går lika bra den här gången....

Kram....

helsingör...

I torsdags åkte vi över till Helsingör. Mamma och far följde också med. Det funkade bra. Mamma hade rullstolen med, men hon gick en hel del också. Skönt att det går framåt....

Det duggade lite när vi kom av båten, men sedan blev det uppehåll. Gick runt och strosade en del och shoppade lite också...mamma och jag iallafall....

När vi slog oss ner på en restaurang för att käka middag gjorde solen oss sällskap och det blev hur skönt som helst...

riktigt mysig dag....

mer än halva semestern är förbi....

I lördags var det dags för mig och svägerskan Marie att bege oss till huvudstaden. Mats lämnade mig vid centralen i Lund. Känns alltid lite konstigt att lämna familjen...

Resan gick jättebra. Emmelie mötte upp oss på T centralen och sedan följde hon med oss till lägenheten på Östermalm som vi lånat genom Maries chef. Jättefin lägenhet!!! Gick en runda i stan innan vi begav oss till lägenheten som Emmelie hyr precis vid mälaren...jättefin!!! Blev mat på den närliggande mälarpaviljongen som låg hur mysigt som helst. Underbart ställe med god mat, trevlig atmosfär och en hel del kändisar...thi hi....

räkmacka och cheesecake för mig....

och efter maten flyttade vi ut på btyggan med vars ett glas rosé...

Mycket trevlig och ljummen sommarkväll....

På söndagen åkte vi till Rosendals trädgårdar. Massor av fina blommor och god fika på det mysiga caféet...

Gick runt lite i stan under dagen. På kvällen gick vi ut på en italiensk restaurang....

På måndagen var det soligt och varmt. Vi mötte upp Emmelie och begav oss till Vaxholm med båt...

Marie var den enda som var modig och badade....

från strålande vackert väder till totalt öppen himmel vräkte regnet ner över oss när vi väntade på båten hem igen...

Sista dagen tillbringade vi på skansen. Allsången skulle vara på kvällen, men tyvärr skulle vi inte hinna se det eftersom vi skulle åka hem innan. Däremot så lyssnade vi på när de repade inför kvällen...

En jättebra stockholmresa med bästaste Marie.... Dags att hoppa på tåget som skulle ta oss hem igen....saknat min fina familj massor...längtat efter dem....

Igår ons regnade det på morgonen. Blev uppehåll lite senare så Mats , jag och Elias körde till Ystad och gick en runda i stan. Hamnade även på matmässa uppe på torget....

Solen tittade fram på eftermiddagen så vi körde ner en runda till stranden. Blev en halvtimmes sol så killarna hann med ett dopp i havet....

falsterbo och möns klint...

I onsdag verkade det bli en lovande dag på väderfronten. Vi körde till falsterbo vid lunchtid och körde direkt ner till stranden. Kallt o blåsigt men ganska okej om man låg ner på filten. Roger ,Tina och Rasmus kom också precis lagom tills molnen täckte himlen. Inte skönt alls!!!

Vi gick upp till mamma och far vid husvagnen istället. Mycket skönare och solen tittade fram lite också så vi kunde lägga oss och njuta på gräsmattan. Killarna lekte på lekplatsen, åkte tåget och efter att vi grillat på kvällen så hann de med en runda minigolf också. En mysig dag i Falsterbo....

I går torsdag så vaknade jag ganska tidigt. Mats låg kvar i sängen medan jag gick ut en runda. Fixade i ordning lite pasta och kasslersallad med mango chutneysås och gräddade pannkakor. Körde till danmark och stannade på border shop för Mats ville köpa hem öl. Vidare till Möns klint. Vädret var inte det bästa i foto syfte. Det var en ganska rå dimma som följde oss ner alla trappsteg mot stranden. Blev varmare när vi väl var nere...

fler bilder finns på facebook....

Solen tittade fram lagom när vi tagit oss upp alla 519 trappsteg....genomsvettiga och trötta i benen... körde vidare mot den charmiga byn stege. Vi hann med en liten runda innan affärerna stängde.

Körde inom bilka också och köpte vin. Jag gjorde mig dessutom till tjuv!!!!! inte klokt!!!! Johanna och jag var inne och provade kläder och jag hade ett armband med mig som jag också funderade på att köpa...bestämde mig för blusen och vi gick en runda till i affären. Ställde oss i kassan och betalade. Gick dessutom tillbaks och betalade en chipspåse som Elias ville ha. Och när vi kommer ut upptäcker jag att armbandet sitter snyggt på min handled med prislappen på...jisses så dumt det känns!!!! Visserligen var det på rea och kostade bara 20 kronor...men iallafall.....

Idag är det fredag och tanken var att vi skulle åka till helsingör. Vädret visar sig från sin sämsta sida och det ser ut att vara en riktig höstdag. Blir nog en hemmadag och lite packning inför Stockholmsresan med Marie i morgon...

Berg och dalbana....

Livet är som en berg och dalbana...ibland går det upp och ibland ner...Hänt mycket de senaste dagarna, men inte riktigt orkat skriva.

Torsdagkvällen var det ju dags för allsång i Lomma. Mats och jag körde dit på vinst och förlust. Det visade sig bli hur trevligt som helst. Vackert väder, härliga låtar, god smörgåstårta, svenska jordgubbar....riktigt mysigt hade vi....

Fredagen började inte så bra. Mamma mår dåligt och såklart så gör jag också det då. Jag antar att det är det som spökar i min hjärna och att det är förklaringen till att jag börjat känna mig yr igen. Jag fick köra hem till dem ett par timmar under morgonen eftersom far inte visste vad han skulle ta sig till....hemst att se sina föräldrar må så dåligt...de fick iallafall en tid till vc vid elva så då körde jag hem.

Mamma ringde efter läkarbesöket och kände sig lite bättre. På em var jag och Elias inne om med en blomma eftersom jag hade glömt min mobil där. Hon såg piggare ut och det fanns hopp om livet....

På lördagen kände mamma sig jättebra. Roger, Tina, Rasmus, Mats, jag Elias och mamma och far åkte till ystadstugan då den var ledig. Soligt och härligt väder. Lunchade med grillad kyckling, potatissallad, bullar mm och sedan gick vi ner en runda till stranden.

Blåste lite kallt så några av oss gick tillbaks och njöt i trädgården istället. Kaffe och goda wienerbröd från fritidsbaren. En riktigt mysig heldag i sköna Ystad och Rasmus och Elias fick en hel dag tillsammans...

I lördags körde Mats , jag, Elias och Fredrik till Mölle och Kullen. Så fint där är!!! Jättefina vandringsleder och underbar utsikt...hit måste vi åka till hösten och traska runt och kanske gå från Mölle till kullens fyr....

fler bilder finns på facebook eller instagram....

Igår måndag blev det Falsterbo. Ett par timmar på stranden och ta mig tusan sommarens första bad för min del...

Idag tisdag blev det en morgonpromenad som vanligt men lite senare eftersom det ändå inte var så fint väder...

Sisådär med mamma igår igen och man fasar för att ringa och hoppas att hon ska ringa själv för då vet man att det är lite bättre....När vi kom hem hade hon ringt så jag fick ringa upp...lite bättre än gårdagen.

Mats röjde lite ute och jag städade inne. Körde Elias till Gustav och så blev det en runda på burlövs center. När vi kom hem var mamma och far där. Mamma undrade om jag ville klippa henne. Det gjorde jag såklart och det blev hur snyggt som helst...

De stannade och åt middag....ost och skinkpaj och räkpaj...mums!!!

Själv är jag lite yr nu på kvällskvisten, men det går väl över....kollar på allsång på skansen och slöar i soffan....hoppas på en strålande solig dag i morgon så vi kan köra till Falsterbo. Roger, Tina och Rasmus kanske också ska dit...hoppas bara att mamma också har en bra dag.....

På torsdag blir det ev en Danmarkstur till Möns Klint...flera år sedan vi var där sist och vi har sagt flera ggr att vi vill dit igen...Johanna vill också följa med eftersom hon var sjuk sist vi var där och fick stanna hemma....

trevlig kväll på er alla...