mer än halva semestern är förbi....

I lördags var det dags för mig och svägerskan Marie att bege oss till huvudstaden. Mats lämnade mig vid centralen i Lund. Känns alltid lite konstigt att lämna familjen...

Resan gick jättebra. Emmelie mötte upp oss på T centralen och sedan följde hon med oss till lägenheten på Östermalm som vi lånat genom Maries chef. Jättefin lägenhet!!! Gick en runda i stan innan vi begav oss till lägenheten som Emmelie hyr precis vid mälaren...jättefin!!! Blev mat på den närliggande mälarpaviljongen som låg hur mysigt som helst. Underbart ställe med god mat, trevlig atmosfär och en hel del kändisar...thi hi....

räkmacka och cheesecake för mig....

och efter maten flyttade vi ut på btyggan med vars ett glas rosé...

Mycket trevlig och ljummen sommarkväll....

På söndagen åkte vi till Rosendals trädgårdar. Massor av fina blommor och god fika på det mysiga caféet...

Gick runt lite i stan under dagen. På kvällen gick vi ut på en italiensk restaurang....

På måndagen var det soligt och varmt. Vi mötte upp Emmelie och begav oss till Vaxholm med båt...

Marie var den enda som var modig och badade....

från strålande vackert väder till totalt öppen himmel vräkte regnet ner över oss när vi väntade på båten hem igen...

Sista dagen tillbringade vi på skansen. Allsången skulle vara på kvällen, men tyvärr skulle vi inte hinna se det eftersom vi skulle åka hem innan. Däremot så lyssnade vi på när de repade inför kvällen...

En jättebra stockholmresa med bästaste Marie.... Dags att hoppa på tåget som skulle ta oss hem igen....saknat min fina familj massor...längtat efter dem....

Igår ons regnade det på morgonen. Blev uppehåll lite senare så Mats , jag och Elias körde till Ystad och gick en runda i stan. Hamnade även på matmässa uppe på torget....

Solen tittade fram på eftermiddagen så vi körde ner en runda till stranden. Blev en halvtimmes sol så killarna hann med ett dopp i havet....