falsterbo och möns klint...

I onsdag verkade det bli en lovande dag på väderfronten. Vi körde till falsterbo vid lunchtid och körde direkt ner till stranden. Kallt o blåsigt men ganska okej om man låg ner på filten. Roger ,Tina och Rasmus kom också precis lagom tills molnen täckte himlen. Inte skönt alls!!!

Vi gick upp till mamma och far vid husvagnen istället. Mycket skönare och solen tittade fram lite också så vi kunde lägga oss och njuta på gräsmattan. Killarna lekte på lekplatsen, åkte tåget och efter att vi grillat på kvällen så hann de med en runda minigolf också. En mysig dag i Falsterbo....

I går torsdag så vaknade jag ganska tidigt. Mats låg kvar i sängen medan jag gick ut en runda. Fixade i ordning lite pasta och kasslersallad med mango chutneysås och gräddade pannkakor. Körde till danmark och stannade på border shop för Mats ville köpa hem öl. Vidare till Möns klint. Vädret var inte det bästa i foto syfte. Det var en ganska rå dimma som följde oss ner alla trappsteg mot stranden. Blev varmare när vi väl var nere...











fler bilder finns på facebook....

Solen tittade fram lagom när vi tagit oss upp alla 519 trappsteg....genomsvettiga och trötta i benen... körde vidare mot den charmiga byn stege. Vi hann med en liten runda innan affärerna stängde.

Körde inom bilka också och köpte vin. Jag gjorde mig dessutom till tjuv!!!!! inte klokt!!!! Johanna och jag var inne och provade kläder och jag hade ett armband med mig som jag också funderade på att köpa...bestämde mig för blusen och vi gick en runda till i affären. Ställde oss i kassan och betalade. Gick dessutom tillbaks och betalade en chipspåse som Elias ville ha. Och när vi kommer ut upptäcker jag att armbandet sitter snyggt på min handled med prislappen på...jisses så dumt det känns!!!! Visserligen var det på rea och kostade bara 20 kronor...men iallafall.....

Idag är det fredag och tanken var att vi skulle åka till helsingör. Vädret visar sig från sin sämsta sida och det ser ut att vara en riktig höstdag. Blir nog en hemmadag och lite packning inför Stockholmsresan med Marie i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0