Berg och dalbana....

Livet är som en berg och dalbana...ibland går det upp och ibland ner...Hänt mycket de senaste dagarna, men inte riktigt orkat skriva.

Torsdagkvällen var det ju dags för allsång i Lomma. Mats och jag körde dit på vinst och förlust. Det visade sig bli hur trevligt som helst. Vackert väder, härliga låtar, god smörgåstårta, svenska jordgubbar....riktigt mysigt hade vi....

Fredagen började inte så bra. Mamma mår dåligt och såklart så gör jag också det då. Jag antar att det är det som spökar i min hjärna och att det är förklaringen till att jag börjat känna mig yr igen. Jag fick köra hem till dem ett par timmar under morgonen eftersom far inte visste vad han skulle ta sig till....hemst att se sina föräldrar må så dåligt...de fick iallafall en tid till vc vid elva så då körde jag hem.

Mamma ringde efter läkarbesöket och kände sig lite bättre. På em var jag och Elias inne om med en blomma eftersom jag hade glömt min mobil där. Hon såg piggare ut och det fanns hopp om livet....

På lördagen kände mamma sig jättebra. Roger, Tina, Rasmus, Mats, jag Elias och mamma och far åkte till ystadstugan då den var ledig. Soligt och härligt väder. Lunchade med grillad kyckling, potatissallad, bullar mm och sedan gick vi ner en runda till stranden.

Blåste lite kallt så några av oss gick tillbaks och njöt i trädgården istället. Kaffe och goda wienerbröd från fritidsbaren. En riktigt mysig heldag i sköna Ystad och Rasmus och Elias fick en hel dag tillsammans...

I lördags körde Mats , jag, Elias och Fredrik till Mölle och Kullen. Så fint där är!!! Jättefina vandringsleder och underbar utsikt...hit måste vi åka till hösten och traska runt och kanske gå från Mölle till kullens fyr....







fler bilder finns på facebook eller instagram....

Igår måndag blev det Falsterbo. Ett par timmar på stranden och ta mig tusan sommarens första bad för min del...

Idag tisdag blev det en morgonpromenad som vanligt men lite senare eftersom det ändå inte var så fint väder...

Sisådär med mamma igår igen och man fasar för att ringa och hoppas att hon ska ringa själv för då vet man att det är lite bättre....När vi kom hem hade hon ringt så jag fick ringa upp...lite bättre än gårdagen.

Mats röjde lite ute och jag städade inne. Körde Elias till Gustav och så blev det en runda på burlövs center. När vi kom hem var mamma och far där. Mamma undrade om jag ville klippa henne. Det gjorde jag såklart och det blev hur snyggt som helst...

De stannade och åt middag....ost och skinkpaj och räkpaj...mums!!!

Själv är jag lite yr nu på kvällskvisten, men det går väl över....kollar på allsång på skansen och slöar i soffan....hoppas på en strålande solig dag i morgon så vi kan köra till Falsterbo. Roger, Tina och Rasmus kanske också ska dit...hoppas bara att mamma också har en bra dag.....

På torsdag blir det ev en Danmarkstur till Möns Klint...flera år sedan vi var där sist och vi har sagt flera ggr att vi vill dit igen...Johanna vill också följa med eftersom hon var sjuk sist vi var där och fick stanna hemma....

trevlig kväll på er alla...

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj,vad mkt ni har hunnit med!!!

Hoppas både din mamma o du snart mår bättre....

Kram <3

2012-07-03 @ 21:17:42
Postat av: Ann-Mari

Hoppas ni får en bra dag på Möns klint.

Det är ju tråkigt att Kajsa inte får vara riktigt frisk,hoppas det blir bättre med henne.

2012-07-05 @ 10:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0