änglavakt.....

I morse hade jag precis väckt Elias och skulle precis lägga mig en stund honom så han kunde morna sig.....då ropar Fredrik från hallen och undrar om jag kan köra honom till bussen för hans cykellås har frusit fast....

Det var bara att säga åt Elias att hoppa upp och klä sig och så på med de närmsta kläderna jag kunde hitta. Ut och skrapade rutorna. Använde den fantastiska sprayen mot is och den funkade men det var bara så att av någon anledning så hade det frusit på insidan!!!!! var inte det lättaste att få bort det, men det gick till slut....man kan väl säga att jag var ganska stressad eftersom vi hade en buss att passa....

När vi kom bort till korsningen vid Smedjan körde jag ut till höger och plötsligt ser jag i ögonvrån en bil med släp!!!!! inga bromsar, inget tutande...ingenting utan en uppmärksam förare som såg vad som skulle ske om inte han reagerat så snabbt och kört ut till vänster så hade vi garanterat krockat.....jag såg honom helt enkelt inte....förmodligen för att jag var stressad, för rutorna var srapade och fina.....

fattar inte hur jag totalt kunde missa honom....livet kan förändras på en liten sekund....jag tackar den eller de änglar som vakade över oss den där lilla sekunden....det kunde verkligen gått illa....tack snälla bilist som var så lugn och handlade så rätt....tack snälla kära gode gud....







Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Det måste vara en hemsk upplevelse,tur att det gick bra,ni får köpa låssprej o spruta i låsen.

2012-01-23 @ 10:26:53
Postat av: Anonym

Usch...det är så hemskt när sånt här händer,ibland kan det bara skilja sekunder om det ska gå bra eller inte.....som du sa..änglavakt!!!

2012-01-23 @ 20:32:01
Postat av: Annica

Usch vad hemskt! Tur att inget hände <3

2012-01-24 @ 12:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0