säg mig...varför e det alltid så???????????

Det blev iallafall en vårig tunika inne på indiskan som jag fick med hem igår. Ett rött nagellack, nya pärlörhänge två ljuslyktor till Elisabeth...det var nog inte mer än så...

Kände mig sådär halvkrasslig igår, snorig, täppt och frusen...inte så konstigt att man fryser eftersom vintern har kommit på riktigt nu, och inte verkar det som den har några planer på att försvinna heller...-10 grader idag och lite vitt på marken...brrrrrr!!!!

Hur som helst så var det fantastiskt roligt att träffa Elisabeth igår. Vi hade massor att prata om!!!! även om man ses ett par ggr under sommaren så blir det inga längre samtal eftersom alla är där och det blir liksom avbrott titt som tätt. Verkligen mysigt var det...kändes  precis som när vi var tonåringar , fast möjligen lite vuxnare samtal nu hihi...

Klockan är bara 07.53 och jag hoppade under täcket igen och tog datorn med mig. Brukar verkligen aldrig hända i vanliga fall, men är man inte riktigt kry så är man. Satt uppe länge med Johanna igår kväll...mysigt att prata bara hon och jag....love you...



gammal bild, men den är härlig tycker jag....makrigialos 2009...


Varför är det så att så fort ett problem är ur världen så dyker nästa upp????? är det bara så för mig eller känner ni igen er???? varför kan man aldrig bara få vara nöjd,glad , bekymmersfri och lycklig??? eller är det kanske så att man plågar sig själv med att ständigt hitta något nytt att oroa sig för...att man aldrig tillåter sig att vara riktigt glad och tillfreds....

Idag när jag var på nova stod jag i kassan bakom en ung tjej, nybliven mamma som förmodligen hade canser, scarves på det kala huvudet, ganska smal och med en 5 månaders liten kille i vagnen....då tänker man till....egentligen är allt man grubblar och oroar sig bara petitesser i jämförelse....allt hon önskar är säkert bara att bli frisk, att få se sin lille son växa upp...egentligen är det det enda som egentligen räknas...livet och kärleken till sina nära....

Allt detta vet jag och ändå är det så svårt ändå...och jag vet att jag är långt ifrån ensam....

Får se vad som händer en dag som denna...inte så mycket tror jag...kanske kanske en tur till badhuset eller så blir det gymmet ikväll när Mats kommer hem. Inte träna eftersom jag är förkyld, men kanske några km på bandet...

Förresten, om ni är intresserade så gick det precis lika bra med Elias i morse...både yoghurt och ett glas oboy slank ner och det är en fröjd att se honom så pigg och glad....

Nu kom Fredrik upp, lite sovmorgon...tycker synd om honom att cykla till bussen i tio minusgrader....ska höra om jag ska skjutsa honom till bussen...svinkallt ju!!!!

nu har jag inte mer att skriva om idag. Ha en mysig torsdag...snart är det helg, själv ska jag jobba fre och lördag, men ni andra som är lediga önskar jag massor av mys....

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Ja så sant nu är tydligen vintern på väg,men i år blir den inte så lång,skönt att det går bra med Elias hoppas att det håller i sej,det är ju tråkigt att han har sådan ångerst.

2012-02-02 @ 09:36:10
Postat av: Marie

Skönt att det går bättre med Elias o hans oro <3

Just nu känns det som det allra viktigaste är att alla får vara friska o må bra....

2012-02-02 @ 11:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0