sjukstugan fortsätter...

Elias har fått svinkoppor på ena kinden. Tydligen härjar det i skolan nu men även runt om i landet...Tvättar och smörjer med microcidsalva flera ggr om dygnet. Noggrann hygien, byte av handdukar och örngott dagligen. Har det inte blivit bättre till i morgon så får det bli en tid hos doktorn på vc. Eftersom det är så smittsamt så får han vara hemma från skolan.
 
Igår var vi ute en runda i snön på em. Han blir så rastlös när han måste vara hemma. Vet inte om jag halkat till och tänjt ut nåt ledband i knät eller nåt för jag har fått fruktansvärt ont på insidan av knäskålen. Tagit panodil var sjätte timme och smort med voltarengel, men utan resultat. Blir riktigt rädd....gör jätteont och känns instabilt...får väl ge det några dagar och hopas på att det går över annars får nog jag också besöka doktorn...så tradigt!!!
 
Svärfar är iallafall mycket piggare och har blivit flyttad till Ystad igen...underbart!!! 
 
Inte bara Elias som blir rastlös av vara hemma. Igår satte Mats och Elias ihop pepparkakshus och idag har  jag och Elias dekorerat det. Har även bakat mandelmusslor. Jäkla jobb,men det är ju så gott att ha till julfikat med lättvispad grädde och lite sylt...en av mina favoriter på julbordet...
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Tråkigt med allt elände,men som sagt är det skönt att pappa är bättre.Har ni testat mandelmusslor med äpplemos o kanelgrädde?Jättegott :)

2012-12-11 @ 15:53:03
Postat av: susanne

det låter gott med äpplemos och kanelgrädde, men orginalet är nog godast ändå....

2012-12-11 @ 20:09:05
Postat av: Ann-Mari

Hämtat hem pappa,skall inte det ta slut med sjukdommar,hoppas ni snart blir bra,ser goda ut dom är ju så goda,bästa julkakorna.

2012-12-12 @ 16:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0