lille julafton...

Helsingborgsövernattningen gick bra. Började med en tur över till Helsingör, men där var väldigt folktomt och julmarknaden lyste med sin frånvaro. Ganska kyligt att springa ute så det var tur att man kunde springa in och värma sig i butikerna. Åt underbar god pizza på amici miau... Tog båten tillbaks vid halv fem så vi hann med några affärer även i Helsingborg innan vi drog oss tillbaks på hotellet....
 
Så skönt att komma in i värmen...vi stannade kvar i sängen resten av kvällen....
 
Njöt länge av god hotellfrukost nästa morgon...gjorde oss redo och körde till väla vid tiotiden. Fick fixat nästan alla klappar, men inte riktigt....typiskt!!! På vägen hem körde vi inom Johanna i nöbbelöv och lämnade två stora tavlor som de skulle få i julklapp...Blev jättefint!!!
 
Igår firade vi jul hemma hos mina föräldrar tillsammans med min bror och hans familj. God mat, julklappsspel, ännu mer mat och trevligt sällskap. Elias har blivit urförkyld och hostar som bara den...så typiskt ...alltid massa virus som härjar runt jul och nyår....det blir säkert bra ändå trots alla krämpor...
 
Mitt knä trilskas med mig och vill inte ge med sig riktigt...får kanske försöka få en rntg efter alla helgdagar om inte det blir bättre...
 
Idag har jag valt smycke som min 25 årsgåva. Det blev en vitguldsring med 52 små diamanter värd 6000 kr, men nu fick man den för 4000 kr. Dessutom räckte det till ett silverarmband med en berlock och matchande örhänge...får det efter julhelgen eftersom det ska fixas med rekvisition osv...skönt att ha fixat det iallafall...
 
Ikväll har jag gjort lite nytt julgodis som jag ska ha med till julafton hos fam Boström...
 
Utanför har granen slocknat och den ligger nästan ner...det har stormat hela dagen och det har även snöat en del...det ska avta under natten...en farlig helg i trafiken så ta det fördiktigt alla ni som ska ut och köra...
 
Nu har vi bänkat oss i soffan efter en god middag...alla fyra ljusen brinner i adventsljusstaken och i morgon är det julafton....
 
 
 
Önskar er alla en riktigt GOD JUL.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0