världens bästa tandläkare.......

I förrgår kväll efter att jag jobbat fick jag så jäkla ont i käken igen....börjar bli vardag visserligen, men brukar hjälpa med ipren. Det gjorde det inte den här gången. Kunde knappt sova på natten. Har ringt tandläkaren ett par ggr och satt upp mig att ta återbudstid...och så ringde de igår fm....

Jag berättade läget och hon bokade in mig till klockan två. Har aldrig träffat på den här tandläkaren innan så jag fick börja att berätta hels historien.....snart ett helt år sedan...Hon kollade och röntgade och förklarade...tyvärr får det bli en rotfyllning, men jag gör vad som helst bara det blir bra...kosta vad det kosta vill....

Igår borrade hon bort den provisoriska lagningen...efter tre omgångar bedövning!!!!! till sist anv de nån specialbedövning som funkade...kände ingenting när hon höll på...Hon lade på nåt antibakteriellt och nåt lugnande för nerven innan hon lade på lagningen....

Rejält omtöcknad och bedövad i halva ansiktet så var jag tvungen att ta mig till jobb iallafall...hungrig som tusan var jag också, men kunde inte äta förrän vid halv sju....vågade inte äta på den lagade sidan...

På kvällen när det var dags att borsta tänderna kunde jag sköla munnen med kallt vatten utan att det isade...kan det verkligen vara sant....

Idag har jag inlett min första av sju lediga dagar...

Regnet öste ner i morse, så jag satte igång med tvätt och strykning. Kollade lite program på datorn som jag missat under veckan...På eftermiddagen sken solen så det blev det banga rundan....

Har laddat ner en jättebra app som heter gå för hjärtat där becel skänker 1 kr för varje km man går...perfekt sätt att kombinera nytta med nöje...

Har kännts jättebra i både tand och käke hela dagen....vilken duktig tandläkare!!!!! Sade ifrån att jag ville ha ha henne igen när det är dags att rotfylla tanden....

Elias började skolan igår och Fredrik började idag. Elias har både fått ny skolbyggnad och ny skolgård. Dessutom har de fått två nya pojkar i klassen. Han var så glad och nöjd när han kom hem och berättade....härligt!!! det värmer i hjärtat...

Dessutom började han på judo med sin kompisar Gustav och Ali. Han verkade tycka att det var jättekul...hoppas att han vill fortsätta...han får prova en gång till innan det är dags att bestämma sig och köpa dräkt...

Ikväll är ingen bra kväll...känner att jag har mina nerver utanpå kroppen...en sån där hemsk dag...ångest !!!! hatar det.....hjärnspöke........

I morgon är en annan dag.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0