ullared...

Igår var ju mamma, johanna och jag i Ullared. En hel del folk såklart eftersom det ju är påsklov, men inte någon kö varken för att komma in eller i kassorna...

Handlade inte så mycket, mest en trevlig dag tillsammans, men jag hittade iallafall en jättefin regntålig marinblå trenschcoat och en matchande småpickig scarves därtill. Ett vitt linne från broad way och en blåmönstrad jättesöt blus. Mats fick en randig tröja och lite tjockare ankelsockar. Fredde ville bara ha strumpor och det fick han. Till Elias blev det svartrutiga shorts, nya träningskläder "kappa" och hans älsklingstuggumi på rulle. Johanna handlade både till sig själv och Jerry.

Käkade världens godaste räkbaguette på restaurangen precis mittemot utgången, medan mamma och johanna valde varm mat.

Lika många skratt som vanligt...träningsvärk både i benen o skrattgroparna....min mamma är verkligen underbar....jag provade en ny bikinibh. Mamma undrade hur den blev, varvid jag drog bort skynket och sade: den sitter väldigt bra fram, men kolla här på fläskvalken i sidan baktill...vad ska man göra åt det, varvid mamma snabbt svarar: köp två o sätt den andra på ryggen....hahaha...den satt där den skulle...mamma, mamma, mamma...tur att jag älskar dig så....

Elias sov länge idag. Han vaknade så tidigt igår när han hade övernattningskomppis här. Jag låg och väntade på att han skulle komma ner och lägga sig hos mig och mysa, men inte kom där någon Elias inte. Jag hann käka frukost också innan jag fick väcka honom vid halv tio.

Mats kom lite tidigare idag för vi skulle köra och hämta det nya pooltäcket i Löddeköpinge. Det andra har blivit så slitet efter några långa höstar och vintrar. Nu tänkte vi ha ett sommartäcke och ett vintertäcke istället.

Fjädrarna är uppe både i träden där ute och i björkriset där inne...





ska köpa litw gula tulpaner till helgen också, men tror minsann att det får räcka. Struntar i det lilla påskpysslet jag brukar ha, man hinner ju inte att ta fram det innan det ska tas bort igen....

Om någon är intresserad av hur det står till med örat mitt så är det lite bättre igen..tack och lov...

De nya krämerna och serumet jag köpte verkar mycket bra...framförallt serumet måste jag erkänna känns mycket effektivt....

Idag har jag börjat ta rosenrot....några som testat? tror jag själv testat lite sporadiskt för flera år sedan men vet inte precis om det hade någon effekt...många verkar ha positiva erfarenheter av det iallafall...provar och ser....

Mats och jag är ensamma hemme. Känns så tomt och konstigt...Fredrik är i staffanstorp, Johanna hos Jerry och Elias sover hos en kompis...killkompis denna gång...Gustav. Han har bara sovit borta hos kompis en gång tidigare och det var hos Gustav...gick bra den gången så det gör det förhoppningsvis även denna gång....älskade lille kille...

i morgon är det dags att jobba igen....nästan alla som skulle sluta har gått nu, så stämningen är lite ledsam faktisk....vill inte tänka på hur det ska bli...tar en dag i taget..det är det enda jag kan göra just nu....



worry is like a rocking chair
it gives yoy something to do
but it doesnt gets you anywhere



i morgon är en annan dag....




Kommentarer
Postat av: Marie

Rolig mamma du har :)

Emmelie tar rosenrot ibland när vintern känns jobbig o deppig....hon tycker det hjälper.

2012-04-04 @ 10:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0