en lugn och skön helg...

Vilket fantastiskt väder det har varit hela helgen. Minusgrader på nätterna men soligt och ca 10 grader på dagarna. Igår lördag blev det morgonrunda med Mats. Lite fix på fm och på em körde vi en runda till burlövs center och kollade efter vinterjacka till Fredde.

På kvällen kom mina föräldrar på middag. Till förrätt blev det kantarelltoast med parmesan. Huvudrätt blev den gamla klassikern Flygande Jacob (killarnas favorit ) och till efterrätt blev det min äppelkaka från våra egna sommaräpplen med vaniljsås.

Idag söndag blev det också morgonrunda, men med sällskap utav grannen Lotta istället....lika frostigt och vitt, men vindstilla och en nyuppgången sol som värmde så skönt...

Körde till Torup och gick tipsrunda denna söndagen med. Jag tycker det är jättemysigt....gjorde jag alltid med mina föräldrar när jag var liten. Idag följde Elias också med. Han klarade barnfrågorna galant och tom någon av vuxenfrågorna.







Vi körde dit ganska tidigt så vi brydde oss inte om att ta med picknick, men man blir sugen när man ser alla andra käka mackor och varm choklad...eller de som grillar korv....mmmmm

Det var bara att köra hem och sätta på grillen och ta fram lite korvar...mums!!!





Poolen är förberedd för vintern...lite vatten är uttömt, chockklorerat och plåtarna på plats...nu blir det inte mer badat där förrän till försommaren...

Jag har just satt på ugnen och tänkte röra ihop en mjuk pepparkaka. Mats föräldrar kommer inom en runda efter att de varit på teater i Malmö.

Helgen börjar gå mot sitt slut och en ny jobbvecka står för dörren...jag har lite lyx som är ledig även imorgon...

ha det så bra och ta hand om er och varandra....


Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att de fortfarande håller på med tipspromenaderna i bokskogen.Pappa o jag var där ofta,och jag har även varit där med James o barnen.Förr bjöd de alltid på varm saft efteråt :)

2011-10-17 @ 13:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0