atjoooo, snörvel, snörvel...

Hur gick detta nu till??? Jag som aldrig är förkyld och nu är det dags igen...bara tre v sedan sist ju...nästan värre denna gång med halsont också. Mats har samma basselusker...förmodligen Elias som smittat oss eftersom han varit lite kass hela veckan.

Var förresten hos doktorn i onsdags. En mycket noggran och trevlig sådan ska tilläggas. Jag berättade hela historien om yrseln hur den böjade och att den avklingat, men att det fortfarande inte är hundra. Har ju även fått som lockkänsla i vänstra örat. Han gjorde fullständig neurologstatus som var jättebra. Kollade i öronen och det enda han kunde se var att trumhinnan var lite indragen i vänstra örat, men efter att han gjort ultraljud så visade det sig att trumhinnan rörde sig lika bra i båda öronen. Han tyckte först att det lät som att det kunde vara kristallerna som jag själv var inne på i början men det som talade emot det var att han inte kunde provocera fram något anfall....så summan av kardemumman var att jag inte var vad som är fel....det är bara att vänta ett tag till och ha tålamod. Man kan prova att tryckutjämna och det gör jag....

Har även fått ett mycket otrevligt och tröttande ljud i örat.....bara tanken på att man ska jobba hela långa veckan och dessutom hela helgen är inte så lockande....olustigt när något i huvudet inte är bra.....lite svårt att nonchalera.....

Hoppas varje morgon att allt ska vara som vanligt igen.....

Försöker att vara igång som vanligt iallafall. I fredags var det dags för queenskonsert på baltiskan. Jag vågade inte riskera nåt med mina öron så jag satt med öronproppar från början till slut, mats tyckte iallafall att det var bra....

Elias sov hos mormor och morfar mellan fre och lördag. Han hade längtat hela veckan...

Igår lördag så var jag ute på morgonrunda med Lotta. Det var ett fantastiskt väder så Mats och jag körde till falsterbo och gick en runda på stranden och så tog vi en runda inom ikea på hemvägen.











Köpte överskåp till köket istället för hyllplanen som vi har idag...nu ska de bara monteras också, men det blir säkert bra....

Njöt av lite gottigheter igårkväll...parmaskinka, salami, ost, bröd, olivoja....mmmmmm såååå gott!!!!

Känner oss ganska dassiga både mats och jag idag....hoppas verkligen att det bättrar sig snabbt...kan ju inte vara hemma igen...jag som aldrig blir förkuyld annars och nu allt på en och samma gång....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0