morsdagsfirande...

Igår fick Mats och jag gjort en hel del i trädgården. Planterade pelargoner i lådorna, klippte gräset. Rensade rabatterna och mellan plattorna. Inte länge sedan jag skar mellan varenda liten platta, men nu var det fullt av ogräs igen. Grusen mellan plattorna har sjunkit undan och det är mest jord så det är ju inte så konstigt. Passade därför på att fylla på med ny grus, det blev jättefint. Hoppas nu ogräset håller sig borta lite längre...

På em körde vi ner till falsterb för jag skulle gratta min mamma. Det var ju som sagt var morsdag ju...Roger kom också en stund med Rasmus.



Käkade grillat hemma på kvällen och barnen överraskade med ännu en morsdagspresent som var till min nya fina telefon. Ett slags genomskinligt skydd som ska skydda glasrutan för srtötar och repor...jag visste inte ens att det fanns. Tack snälla älskade barn för presenten....

Denna veckan börjar studenterna att gå ut och sedan rullar det på....11 dagar kvar tills det är dags för Johanna...

Känns lite lyxigt faktiskt att vara hemma med Elias eftersom han ju inte är sjuk på det viset, men vad gör man när han inte får vara i skolan. Tycker att det gått bättre än förväntat. Visst har han ont emellanåt, men han är en tålig kille <3<3<3

Var och handlade ett nytt spel till honom idag så att han kan roa sig lite. Själv blev kjag så glad att solen visade sig så jag gick ut och lade mig i solstolen ...vad tror ni hände då? såklart så täcktes himlen av tjocka vita molan så det var bara att gå in igen....de har lovat bättre väder nu i veckan iallafall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0