ny vecka...

Igår eftermiddag körde vi en runda ut till svärföräldrarna i Blentarp. Först blev det middag på byakrogen och efter det tog Janne, Mats och jag en promenad ner till sjön. Inget soligt väder precis, men ett par plusgrader och vindstilla så det var ganska skönt iallafall.





ser kallt ut....



många båtar uppe på land...



även jag fastnade på bild den här gången...haha

Idag är det måndag och en ny vecka står för dörren... Jag har ledig dag idag och är hemma med den prickiga sonen. Tror att han kan återgå till skolan onsdag eller torsdag.

 Han börjar bli ganska less på att inte kunna leka med kompisarna, men annars tycker han nog att det är ganska mysigt att vara hemma med mamma. Hans frukost vanor är inte att leka med. Idag blev det en rostad smörgås. Ett glas apelsinjuice, en kopp varm choklad och sist men inte minst en styck enäggsomelett med ost och skinka...det ni!!!! den frukosten är det snart slut med när det är skoldags igen....

Jag har idag startat mitt nya sunda liv...mer träning och promenader och mindre onyttig mat....svårare än så är det inte. 5 kg ska bort innan sommaren är här!!!!  Passade på  att ta en morgonpromenad innan de stora barnen åkte iväg till skolan. Har man tur så kanske man hinner med en promenad till i em.

 Ikväll är det då dax!!!!! ....håll i er nu!!!!!!....Mats och jag ska börja på buggkurs...jo, ni läste rätt!!!! Pia och Stefan (Malins föräldrar) har bjudit med oss. Det svåra är bara att de redan gått flera terminer och känns som rena proffs i jämförelse med oss....vi kan ju inte ens grundstegen...haha...men vi får iallafall prova en gång innan man ska betala...det är kanske tur det....håll tummarna att vi inte är sämst!!!!


Kommentarer
Postat av: annmari

Jag håller tummarna att det skall gå bra,hoppas att han har lika bra taktkänsla som sin mamma,dej är det ju inget tvivel om taktkänslan,ha en trevlig danskväll,hoppas få höra hur det går för er.

2011-03-14 @ 10:32:45
Postat av: susanne

om inget annat så är det ju lite motion....jag lovar återkomma om hur det gick

2011-03-14 @ 11:18:16
Postat av: Marie

Skönt att Elias mår bättre!!!Lycka till med buggkursen :)

2011-03-14 @ 12:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0