ostadigt väder...

Det blev en tur till falsterbo iallafall i lördags. Vi var lite sent på det och köpte med mat istället för att fixa egen fika. Själv köpte jag en räksallad medans killarna delade på en sushi...Elias skulle helst velat ha hela för sig själv. Han älskar sushi...





Igår söndag var vi mest hemma och fixade lite...en liten runda till burlövs center på em. Käkade gott och hyrde film på kvällen. Vi kollade svinalängorna...riktigt bra film tyckte jag, medans Mats tyckte den var lite seg....

Idag måndag velade vädret lika mycket....ömsom sol...ömsom moln... Packade ihop lite picknick och körde en österlentur. Mina föräldrar hade kört hem från Falsterbo så de hängde också med...

Först blev det fika på stranden i Ystad....blåste svinkallt, men solen lyste åtminstonde och vi hittade en läplats så vi kunde käka. Fortsatte vidare mot kåseberga. En brant promenad upp till toppen och stenarna, men såååå fint där är!!!! blir så tagen varje gång jag är där....











beundrar utsikten...himlen blev blåare och blåare...



hängglidarna hade perfekt väder...och massor av dem var det...





Mats och Elias gick ner för branten och gick runt fram till hamnen...medan vi tre andra tog samma väg tillbaks som vi kom...





fina hus med mänder av stockrosor överallt...



Nästa stopp blev mälarhusen och nu var det toppenväder!!!







underbar sandstrand...

Nästa stopp simrishamn där det blev en liten glass i hamnen och så köpte vi två affisher av Gunilla Mann...

På vägen hem stannade vi på byakrogen i blentarp och åt....tog en faslig tid innan vi fick vår mat, men det var lika gott som vanligt

Mats burgare:



och min spätta:



MUMS...

en riktit mysig första semesterdag!!! i morgon hoppas jag på en heldag på stranden...man måste ju vara optimist ju...

natti natti...bloggar från sängen ikväll...

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Det är ju konstigt att ni inte kan komma in o hälsa när ni ändå är i närheten,vi blev ju lite besvikna.

2011-07-19 @ 09:59:30
Postat av: susanne

vi var inte i Blentarp förrän vid åtta och så skulle vi ju äta...vi var jättehungriga!!!! tyckte det blev i senasre laget att komma efter att vi ätit. Vi kan väl ta det en annan dag.....

2011-07-19 @ 23:11:29
Postat av: Marie

Verkade som ni hade en lika härlig dag som Emmelie o jag hade igår :)

2011-07-20 @ 11:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0