sjuk...

Mådde så illa igår morse när jag vaknade men tänke att det kanske var som jag var trött. Gjorde mig iordning och körde till jobb men måste erkänna att jag flera ggr under resan funderade över om jag kanske skulle vända och köra hem igen, men tänkte att det går kanske över. Visserligen har vi ju sedan förra veckan calici på jobbet, men jag har ju inte med patienterna att göra. Kan ju smittas iallafall eftersom det är så kollosalt smittsamt....

Tog mig igeom några timmar och fick tom i mig lite frukost vid halv tio, men sedan en timme snare var det inte lika kul...mådde så jäkla illa och började kallsvettas. Bara att rusa in på dass och som jag kräktes....tog mina saker och körde hem direkt...

Mådde konstant illa och kräktes några ggr under em och kvällen. Frös och svettades om vartannat, ont i huden och ialla leder och muskler. Tror att jag hade feber också och huvudvärk till på köpet...riktigt sjuk var jag...kändes nästan som lite influensa samtidigt. Isolerade mig direkt i vårt sovrum och är glad över att ha toalett så nära. De andra fick dela på andra toan...allt för att förhindra att de smittas.

Idag mår jag bättre. Mår inte illa, men har fortfarande ont i kroppen. Tom sugen på smörgås. Snart 24 timmar sedan jag åt...Tror att jag ska lägga mig i ett bad till att börja med. Hoppas att resten av familjen klarar sig iallafall..



Pratade med mamma och far igår. De verkar trivas. Igår var de på marknad. Vädret verkar skapligt och hotellet är toppen. Så skönt för dem...

Idag är det full storm ute. Jag ligger i min säng och hör att krukorna blåser omkull utan för sovrummet. Känns som att taket ska lyfta emellanåt. Skönt att slippa gå ut...om man nu ska se det positivt...alltid något...hihi

Hej igen! Mats kom hem till lunch idag. Han har gått och blivit förkyld. Han fick köra och storhandla själv så jag inte smittar ner folk i affären...

Käkade bara lite yoghutrt och musli när resten av familjen käkade middag. Längtar inte riktigt efter varm mat ännu. Känner mig extremt uttråkad och rastlös!!!!! Har förresten lite magknip nu på kvällskvisten...ja, ja..bara inte det är värre så...

önskar er en skön helg!!!





Kommentarer
Postat av: annmari

krya på dej,hoppas det inte blir långvarigt.

2011-02-04 @ 10:17:40
Postat av: susanne

tack!!! känner mig mycket bättre idag....

2011-02-04 @ 11:43:12
Postat av: marie

skönt att du mår bättre idag,hoppas ingen i familjen blivit smittade.......

2011-02-04 @ 12:08:18
Postat av: nettan

krya på dig .. kram

2011-02-04 @ 17:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0