då var det dags igen....

Klockan är snart två på natten till lördag. Elias började kräkas runt midnatt...stackaren!!! tycker det verkar konstigt om det skulle vara jag som smittat honom , men tror att det går på skolan också. En granne i gatan har det också.

 Calicis topp är just under jan-mars. Höll mig verkligen bara i vårt sovrum hela tiden igår och bara jag anv den toan. Idag har jag storstädat allt och bäddat rent i sängarna...nu blir det att börja om igen. Just nu sitter jag och "vaktar" inne hos Elias så han inte kräker i sömnen. Sista gången han kräktes stt han i sängen med hinken framför sig och somnade...stackars lilla älsklingen....

Just nu verkar han sova lugnt iallafall...hoppas det är över för hans del nu. Verkade ju ändå gå över ganska snabbt tyckte jag...

De stora barnen blev inte överlyckliga om man säger så, men vad gör man???? ingenting man väljer själv precis...blir man smittad så blir man och klarar man sig så får man vara glad. Man kan bara göra sitt bästa att försäka minimera smittspridning. Som väl är har vi handsprit hemma, så det är bara att låta spriten flöda!!!

Det är konstigt det där med calicivirus. Vissa är har jag varit inne på infekterade rum och hållt på med att torka både spyor och bajs utan att ha blivt sjuk och nu som i år har jag överhuvudtaget inte haft patientkontakt. En enda litet viruspartikel kan smitta ner en hel arbetsplats och är en riktig överlevare dessvärre...

Ett riktigt SKITVIRUS rent ut sagt!!!! usch och bläääää!!!!

sov gott alla där ute så hoppas vi på det bästa och fruktar det värsta...

natti natti...


Kommentarer
Postat av: annmari

hoppas att inte alla blir smittade för då bli det inte roligt.

2011-02-05 @ 11:29:18
Postat av: marie

Säger bara usch o fy.......vilket elände!!!

Hoppas verkligen det går över snart......

2011-02-05 @ 13:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0