kräftskiva...

Igår var det dags för kräftskiva. Vi bestämde oss för att sitta inne pga det tradiga vädret...inte kul att sitta ute och frysa...bara 14 grader!!! och så rejäl vind på det....nä, då är det mysigare att sitta inne.

14 st var vi....lite ny konstillation denna gång. Så många man skulle vilja bjuda, men vad gör man när man inte har plats....De som var bjudna denna gång var:

Karin...min fina vän, arbetskamrat, resekamrat med sitt stora hjärta, fantastiska humor och enastående minne...

Annica.. arbetskamrat nr 2.partypinglan med sitt glada humör, goa kramar och alltid med kameran i högsta hugg..

Lotta och Micke...våra kära grannar som alltid finns där, bästa promenadsällskapet och en riktig hejare på att baka goda bakverk..(lotta då alltså...hihi)

Annika och Magnus: ännu en fin arbetskamrat med sin äkta hälft, alltid lika glada Annika och Magnus som är lika road av att sjunga som jag...

Susanna och Peter: min bästaste kordinatorkompis, omtänksam, snäll med sin mycket duktiga musiker till man...

Marie och Roger: en utav mina äldsta vänner som jag vet alltid finns där för mig, som jag kan prata med om allt med sin fina Roger som alltid tycker det är kul att höra när jag gör bort mig...

Pia och Stefan: Malins trevliga föräldrar som vi dessutom bor grannar med, våra buggkompisar, Pia med sitt härliga skratt och Stefan med sitt sköna lugn...

tänk vad lyckliga vi är som har så många fina vänner....

Det blev champagne och lite mingel till att börja med. Kräftor, räkor, vitlöksbröd, västerbottenpajer, god sås, och en hel del sång och snapsande...

Efter maten körde vi julklappsleken fast med kräftpaket istället...tror minsann inte att det var någon som blev utan paket ...

Kaffe med cheesecake som jag hade gjort och så Lottas goda hallonpannacotta...

Dans, godis och framemot två blev det som vanligt poolbad...

Som avslutning på en lyckad kväll grillade vi korv till nattamat...

Tack för en mycket trevlig kräftskiva och tack så himla mycket för alla fina presenter....Tack snälla...





kantareller...



västerbottenpaj...



mats hugger in på kräftorna...











Micke och Mats...



Lotta och jag...



Annica, Lotta och jag...



Marie och Roger...



Lotta och Micke...



Karin och jag...



Marie och jag...







grimastävling...Lotta först...



och så jag med mina utåtvända ögonlock...



och igen...

Väldans suddiga bilder tyvärr,vet inte om det var kräftorna eller dryckerna som gjorde det...eller möjligtvis fotograferna...men kul hade vi iallafall...

Kommentarer
Postat av: ann-mari

hoppas att det var trevligt,dansade ni också,inga bilder på poolbadandet.

2011-08-16 @ 10:22:24
Postat av: Marie

Verkar att ha varit en trevlig kväll!!!

2011-08-16 @ 11:57:43
Postat av: Susanne

jodå det blev både dans och poolbad....

2011-08-16 @ 12:02:18
Postat av: Marie

Tack för en riktigt trevlig kväll!!! Alltid lika kul att vara med er!!! Kul att läsa din blogg,blir lite inspirerad.

2011-08-19 @ 10:04:16
Postat av: Annica A

En super trevlig kräftskiva med mycket vin, skratt o mycket prat :) Kramis

2011-08-22 @ 00:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0