första advent...

Ja, för min del blev det ingen jobbehelg eftersom Susanna bröt foten.Istället blir det mån-fre kommande vecka.

I går lördag fixade vi lite här hemma inför advent. Stakar och stjärnor lyser fint i fönsterna och adventsljusstaken är iordningställd. Har fixat till en egen stake i år och den blev jättefin!!!!  Johanna, Christopher och Elias bakade julens första lussebullar, men jag garanterar att det kommer att bli ett par omgångar till.







lussesnigel...



lussemotorcykel.....säg inte att de inte var kreativa iallafall...haha



På kvällen träffade jag mina gamla tjejkompisar från höja/almgården. Denna gången var det hemma hos Anki mitt i malmö. En mycket trevlig kväll som bjöd på överraskning kan man säga. Hon hade bjudit dit en tjej från paradis så vi hamnade mitt i ett erotikparty. Mycket skratt blev det kan jag lova.Vid ett skulle de andra gå ut, men jag åkte hem istället, vilket jag är glad för idag annars hade hela söndagen blivit förstörd.

Idag är det söndag och första advent. Elias har tänt första ljuset....såhär fint blev det!!!!



Iem körde pojkarna i familjen och Malin till Bulltofta och åkte pulka. Johanna och jag stannade kvar inne i värmen och bakade tre sorters julgodis. Riktigt mysigt!!!
Ser det inte smarrigt ut så säg....



här fattas den sista sorten med aprikoser, valnötter, mandel och choklad...

adventsfika på kvällen...



helgen går mot sitt slut. Mina kära föräldrar är hemma igen efter en weekend i Tyskland....och en lång arbetsvecka väntar...

natti natti...



Kommentarer
Postat av: Marie

Har man barn hemma ,brukar det gå ät mycket bullar.Snyggt förkläde Christoffer har.....Marcus hade ett likadant när han var liten!!!!

2010-11-28 @ 11:39:08
Postat av: annmari

hoppas att vi också får lussebullar på julafton för dom brukar ju vara så goda.

2010-11-28 @ 11:57:43
Postat av: susanne

klart att det blir lussebullar på julafton och du Marie...tror faktiskt att det är ert gamla förkläde om jag minns rätt!!!!!

2010-11-28 @ 17:46:50
Postat av: annmari

det ser jättemysigt ut på förste advent.

vi var på julmarknad trevligt när det är snö ute.

2010-11-29 @ 10:27:23
Postat av: Marie

Ja,det e det nog....ser i alla fall likadant ut!!!

2010-11-29 @ 12:46:31
Postat av: Emmelie

Där är ju mitt förkläde ju, hehe

2010-11-30 @ 19:32:26
URL: http://mmsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0