tandläkarbesök i repris...

ja....så är det!!! Det där hålet( som jag inte kände av) som de lagade för ett par månader sedan bara krånglar. Så fort det fastnar minsta lilla i gropen så ilar det ner till tårna. Var ju och kollade det och lagningen var som den skulle men ibland kunde det bli så när man lagade med plast. Känns ju lite trist eftersom jag inte hade ont innan. Har ju inte lagat en tand sedan jag gick i lågstadiet och dessutom aldrig med bedövning men det fick jag med denna tanden. Bedövningen kändes inte så farligt men det gjorde skitont trots två omg bedövning när hon borrade. Precis vid en nerv tydligen...Ve och fasa att man ska på det igen....hoppas verkligen att det blir bra denna gången och att jag slipper betala...det är ju de som gjort en kass lagning...

Var ute på kvällspromenad i snön med Mats igårkväll....underbart väder!!! Runt nollan och i princip vindstilla...

Idag var det inga problem alls med Elias...inget ulkande...tjohoooo...

nej, dags att göra sig redo för tandläkaren då...bara att ta tjuren vid hornen och få det avklarat....har aldrig ogillat tandläkaren tidigare men tyckte det gjorde såååå ont förra gången och så den jäkla bedövningen. Man var ju helt förlamad i halva ansiktet efteråt ju....blääääää



det blev ett snabbt och smärtfritt besök hos tandläkaren...hon tyckte att eftersom det blivit bättre så skulle vi avvakta ett tag till. Hon trodde att vi irriterat nerven och att den nu höll på att dra sig tillbaks. Det kan tydligen bli så ibland när man lagar så nära en nerv.

Glad i hågen så körde jag till coop och handlade hem lite matvaror och sedan vidare till Nova i Lund. Massor av snyggt nyinkommet i härliga färger!!!!! Varför är det alltid så himla kul att shoppa????? Det blev nya tighta slitna jeans, vit top , solbrillor, ny scarves till Elias( den andra tappade han i snön och den dök upp när det började töa...liggandes på ett brunnslock...rostig och fin) ganska säker på att jag får se en glad Elias i em. Nöjd med mina inköp, musiken på hög volym och solbrillorna på sjungandes högt högt i bilen....oj, vad lite shopping kan få en på bra humör!!!! Jag känner att våren närmar sig....

             

Kommentarer
Postat av: annmari

skönt att det gick bättre med Elias.



trodde du var tuffare,det gör ondare att få bedövning än att en liten borrning,men det är ju så olika,var o en har olika smärttrösklar.

2010-02-16 @ 10:58:11
Postat av: Anonym

men jag brukr aldrig ta bedövning. Har inte lagat en tand på trettio år!!! Bedövningen gjorde inte ont men det gjorde ont när de borrade trots bedövning eftersom det var så nära nerven. Jag är absolut inte gnällig när det gäller smärta!!!! Är VÄLDIGT tålig!!!!

2010-02-16 @ 13:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0