VAB och julgodistillverkning...

Hemma med Elias idag. Lite piggare redan tycker jag för han börjar bli uttråkad. Vi har bakat en halv deg pepparkakor (varav den ena plåten blev bränd ) och så har vi gjort julgodis. En sort som ser ut som negerbollar men är fyllda med marsipan och så väntar en sats tryffel som ska stelna till i kylen innan vi rullar dem i kakao. Gissar att det får bli storstädning av köket när vi är klara....haha...



nu var det städat och klart och här ser ni resultatet...

Ikväll blir det träning igen efter allt syndande i helgen...

Kommentarer
Postat av: annmari

ser gott ut,spara lite till julafton.

2010-12-06 @ 17:45:18
Postat av: Grannen Lotta

ÅH MUMS!!!!!!!!!!!! till helgen ska jag ta tag i julgodisbakandet. har du något gott recept på lager tar jag tacksamt emot annars blir det det gamla vanliga. Fast ska göra rocky road som jag såg Leila göra. Förresten, var köper du dom fina lådorna?? Vill få tag i ett par sådana i lagom-ge-bort-i-julklapp-storlek. Kram

2010-12-07 @ 12:01:52
Postat av: susanne

jag lovar spara till julafton....och visst kan du få lite tips på nya sorter Lotta.Någon speciell? Lådorna är minst 15 år gamla...men visst e dem söta!!!

2010-12-08 @ 14:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0