röda ögon...

Imorse när vi väckte Elias så grät han och gned sina ögon mest hela tiden...."känns som jag har fullt av grus i ögonen" som han sade. Vi tvättade med ljummet vatten och så fick han en allergitablett som möjligen kunde stilla klådan. Höger öga var värst...inte kladdigt, men väldigt rött...

Skickade iallafall iväg honom till skolan. Om det skulle bli värre så skulle han säga till fröken. Klockan tio ringde de från skolan så det var bara att köra och hämta hem honom. Verkade inte så farligt tyckte nästan det såg mer ut i morse....men det är klart att det kliar...

Just nu sitter jag och väntar på att vc ska ringa upp, men jag har svårt att tro att vi får någon tid....vi får vänta och se....frågan är bara: Är det allergi eller ögoninflammation???? Han är ju lite snorig men det kan ju också vara allergi....hmmmm

Precis som jag misstänkte så fick han ingen tid till vårdcentralen. Mats fick utskrivet ögondroppar av sin läkare på jobbet och om det inte var bra tills på måndag så skulle han få tid hos honom...

Elias och jag har precis badat (inomhus alltså ) Ska snart göra mig i ordning inför kvällens skojigheter....hihi...mer om det i morgon...

dagens citat:


livet består av små stunder som det är viktigt att ta tillvara och njuta av...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0