radioaktiv...

Då var man hemma igen efter shuntmätningen i Lund. Sovit jätteoroligt inatt och haft världens mardrömmar där de plågade mig med olika ingrepp. Bla stack de in jättegrova nålar ett i varje underben  och det var inte skönt kan jag tala om...Mats följde med idag och vi fick även ta med Elias eftersom tempen visade 37,9. De tog EKG, satte venflon, fick dricka nåt som skulle slå ut sköldkörteln och sedan var det att vänta i 30 min. In igen i ett röntgenrum där jag fick ligga på en supersmal brits och en stor kamera runt och över mig. Tryck i armen  i tre min , sprutade in radioaktivt ämne i nålen och sedan släppte de trycket samtidigt som kameran tog bilder.. Försökte prata med läkaren efteråt men han sade inte så mycket utan ville räkna lite mer exakt på hur mycket blod som passerade över. Operation var nödvändigt om det låg runt 1,5 och två och han trodde att jag låg någonstans däremellan....Fick också veta att jag inte fick vara nära mina barn de närmsta 6 timmarna eftersom jag nu var radioaktiv....lätt när man är hemma för en sjuk 6 åring. Mats fick ta ledigt resten av dagen. Köpte frallor med oss hem och åt en sen frukost tillsammans.



Elias har varit ganska pigg hela dagen men tog en temp nu ikväll som visade 38 grader....blir till att stanna hemma imorgon också iallafall....

Hann bara med en runda idag. Mats och jag gick ut en sväng på kvällen....ojoj, vad det stormade...

natti natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0