vinterkräksjukan...

Natten mellan mån och tisdag så kräktes både Mats och jag och för min del hade jag även diarré.....inte kul!!!! Vi höll på så varje halvtimme precis hela natten.....det var bara att ringa jobb och sjuka sig.....kändes inte kul när man precis varit hemma med Elias i nästan tre veckor....men vad gör man....

Mats pappa ringde på morgonkvisten och berättade att Annmari blev hämtad av ambulans på natten eftersom hon mått illa och kände sig yr. Hon hade trillat ihop i hallen och svimmat av. Dessutom berättade han att även Marie, James och Emmelie som också var här på kalaset i söndags hade insjuknat inatt med kräkningar och diareer och yrsel....inte klokt ju!!!!

 Jag vågade knappt ringa mamma och far men jorde det iallafall. Det visade sig att mamma kräkts ett par ggr hon med....Fredde mådde inte heller riktigt bra med magont och värk och feber. Vi såg till att få iväg Elias till fritids iallafall så att han inte behövde vara hemma i onödan.

Johanna verkade ha klarat sig och låste in sig på sitt rum från morgon till kväll....men inatt var det hennes tur....stackars !!!! Calici är såååååå fruktansvärt smittsamt!!!! Dessutom kan man ju få det flera ggr om igen....Jag mår lite bättre idag men har ont i hela kroppen. Hade feber igår kväll somnade redan vid åtta och har sovit hela natten....Det måste ha varit Elias som burit på smittan. Han kräktes på förnatten mellan lö och sön men var bra efter det...inte trodde man att det var calici....

            

Kommentarer
Postat av: Grannen Lotta

era stackare. Har tänkt mycket på er men som tur är är det snabbt avklarat med magsjuka. Värsta senarion här hemma är om alla skulle få det samtidigt, med en toalett:-) Kram

2009-10-28 @ 15:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0