jobbehelg...

Åh!!! Som regnet öste ner även i morse när klockan ringde...ville inte stiga upp!  Har varit en lagom lördag på jobbet tycker jag. Hade en jättetrevlig sommarvikarie bredvid mig hela dagen. Just nu känns det som om vi är bra bemannade när vi går lite dubbelt och ett tu tre dimper det av folk som ska gå på semester. Själv har jag två veckor kvar innan det är dags. Ska bli såååååååå skönt. Hoppas på fint väder.....men vem gör inte det?

                                                                   

Stackars Elias är inte så pigg idag. Klagar på ont i halsen, huvudet och magen. Stora rosor på kinderna, så han har säkert lite feber också. Skulle inte förvåna mig om det är halsfluss igen....Han har haft det minst tre ggr  i år. Mellan andra och tredje omgången var han pencillinfri i bara tio dgr, sedan var det dags igen. Måste vara någon på förskolan som går och bär på det för de har haft problem med det där. Just nu är han lite piggare efter att han tagit panodil. Mirakelmedicin!!!!  Han och Johanna sitter och pratar om var det nu var hon skulle åka på semester med sina kompisar. Var det KURTIET? undrade Elias. Nej, Turkiet sade Johanna. Jaha...KURTIET....lite svårt detdär. Han är för söt. Hoppas att han är piggare imorgon , annars får det kanske bli jourcentralen så de får ta halsprov. Vill ju inte att han ska smitta ner oss andra om det nu skulle vara streptokocker.  Blir nog till att avboka födelsedaskalas hos min kära bror imorgon eftermiddag. 
                                                                                                                                                            


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Susanne!

Ja det var i Malmö vi var, brukar bli dit vi åker. Det är lite längre till Helsingborg. Stackars Elias som har feber, det jobbigt. Ett tag på vårt dagis så var det ett syskon par som bar på streptokocker men blev inte sjuka, men däremot gick det runt bland alla dom andra barnen. Men dom tog dit en sköterska som tog prov på alla och sen löste det sig. Ge honom en kram från mig och hoppas han kryar på sig snart. Kram!

2009-06-13 @ 22:01:03
URL: http://varldenslyckligastemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0