helg igen...

Då var det då helg igen...en ledig helg dessutom. Inte hunnit skriva på ett par dagar. I torsdags följde bästaste Karin med hit efter jobb. Vi käkade middag och sedan beställde vi resa till barcelona!!!!! Ska bli väldigt roligt, men känns också lite konstigt att resa iväg utan familjen. 16-20 maj är det dags...Bra pris blev det också. Vars 3200kr för fyra nätter på hotell med frukost och flyg tur och retur. Bara 500 meter från la rambla. Hoppas såklart också på riktigt bra väder...

 bästaste Karin...

Elias hade samma dag haft nobelfest på skolan och haft finkläder på , både skjorta och slips. Kungen och Drottningen var på plats och priser delades ut. Elias fick utmärkelsen: Bästa kamraten!!! Vid middagsbordet hemma pratades det mycket vett och etikett om hur man skulle sitta med rak rygg och inga armbågar på bordet. Efter en stund gick Elias och kom tillbaks med en utklippt medalj och gav till Karin. Det stod : Karin du är en bra jest. Du har bra boshick.....goaste Elias!!!!!! bordsskick ( om ni inte förstod )...........han är ju så härlig........

Igr var det en fullspäckad dag på jobbet. Jag brottades med en trasig fax två omgångar. Papper som fastnade och jag hade trycksvärta överallt. När den väl kom igång igen rasslade tonvis med vårdplaner ut och anföll mig...jaja, det gick bra ändå....jag överlevde.......

Klockan sju skulle vi ha lite grannar på glögg och lite fika. För att spara lite tid så kom vi överens om att jag skulle hämta Elias och Mats körde och handlade. Vad tror ni händer???? Väl hemma sresssad och kall så jittar jag inte mina nycklar. Då ligger de i min andra jacka och ringa Mats kunde jag inte för mobilen hade slut på batteri....typiskt!!!!!! bara att vänta............Som tur var så kom Johanna som en räddande ängel efter en stund.



Det blev en trevlig kväll med kära grannar och naturligtvis var vi tvungna att kolla in idolfinalen. För mig kunde det kvitta vem som vann. Lika duktiga båda två....det blev iallafall Erik som vann...........

Nu är det lördag morgon. Frukosten är avklarad, brasan sprakar....varmt och gott.........Mats och jag ska gå ut på en morgonpromenad i det fina vädret....solen lyser!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: marie

Mamma berättade om Elias o alla hans lappar.Bra sätt att öva sin stavning på.Byta jacka eller handväska ska man inte göra....alltid en risk att glömma kvar ngt viktigt.......

2009-12-12 @ 20:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0