torsdag...

Torsdag idag,,,den 14e mars och vi vaknade till ett vitt nordanå igen...snöat hela natten. De sade på radion när jag körde hem från jobb att det var ca 10 grader kallare i hela landet än i genomsnitt och så skulle det förbli mars månad ut.....inte en enda fågel som kvittrade i morse....har iallafall blivit ljusare på kvällarna och det gillar jag....
nåja, den som väntar på nåt gott....snart snart....
 
Vi har nu provat vårtfri på Elias vårtor och han tycker det känns lite mindre ömt iallafall...verkar som det gör nytta eftersom det bildar svarta pluppar som sägs vaera blodkärl vilka man lätt kan skrapa bort...
 
Elias har också varit med på både gympan och på judon...han får göra det han klarar av och hoppa över de övningar som gör ont....Han säger att det är lite bättre men inte helt bra... Vi har tid hos ortopeddoktorn den 21e...knappt en vecka kvar...hoppas att det bara är en vanlig sträckning...de kan tydligen vara både smärtsamma och långdragna...
 
I går var jag ledig och Mats började inte förrän till lunch eftersom han skulle vara där ett par timmar på kvällen... Vi körde till Lomma och tränade efter att Elias åkt till skolan. Efter lunch körde jag en sväng till burlövs center. Hittade en jättesöt spetstop inne på lindex som säkert blir jättefin till sommaren...dessutom var den på rea till det facila priset 100 kr...
 
På kvällen lade jag upp och sydde in två par byxor som jag skjutit upp hur länge som helst...skönt att fått det gjort äntligen...
 
Nu ska Mats och jag dra på oss termobrallor och mössa och vantar och ge oss ut på en runda i vintern...sedan blir det skönt med ett varmt skumbad innan soffan kallar....tur att det är fredag i morgon....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0