utomhus jobb....

Då var det söndag igen...helgerna går så fort när man e ledig...Igår var det soligt och ganska skönt väder. Blåste en del men när man satt i lä så kunde man faktiskt njuta lite av solen. Jag skurade utemöblerna och Mats skurade trädäcket och tog fram poolen. Alla plåtar och bräder ska ju bort, det ska dammsugas och fyllas på vatten. Vi väntar ett tag innan vi sätter igång det för det är ju fortfarande inga temperaturer som gör att man känner för att bada precis...
 
Idag har vi jagat nya svarta utekrukor. Vi hade sett några på ikea som vi ville ha, men naturligtvis var de slut och de går inte att köpa från hemsidan heller....typiskt!!! man blir så sugen på att handla blommor...
 
I em oljade Mats in trädäcket medan jag tog mig an veckans stryktvätt...
 
Om det var kyligt i vinden igår så ska vi inte tala om hur kallt det var idag...inget lä på hela tomten...I em fick jag tom ha mössa på när jag gick Djurslövsrundan....men jag fick iallafall syn på sommarens första fjäril...
 
 
träning och kost har gett lite resultat...inte så mycket och inte så snabbt, men -4,5 kg iallafall...saknar varken ris, pasta eller potatis, men bröd måste jag erkänna att jag kan bli riktigt sugen på emellanåt. Har syndat med det ett par ggr, men så njuter man desto mer när man äter det...inget godis eller kakor, men 70 % choklad när man e sugen går ju bra...
 
I morgon ska Mats och jag och mina föräldrar åka till tyskland för att handla hem öl, vin och annat till Fredriks student. Elias ska cykla med skolan till Staffanstorps bibliotek. Pick nick och hela köret för både Elias och oss andra....
 
ha en skön kväll....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0