klantmaja....

Två dagar på raken har jag klantat mig så in i bänken....
 
I torsdags var mamma och jag på center syd. Mats ringde mig mitt när jag stod i omklädningsrummet och när vi pratat klart lade jag mobilen i stolen i provhytten.  Provade vidare , klädde på mig och gick vidare...var i flera olika butiker och provade kläder. Gick och fikade på grafitti café när jag plötsligt insåg att min telefon är borta....
 
hjärtat bultade och pulsen sprang maraton i min kropp...tänk tänk tänk....var hade jag telefonen sist...just ja...i omklädningsrummet på cubus...halvsprang till butiken men var egentligen övertygad att loppet var kört, men man vet ju aldrig...
 
Kollade alla provrummen men där fanns ingen telefon...bort och frågade tjejen i kassan om någon lämnat in en mobil och kan ni tänka er...det finns änglar...jag frågade om hon fått namn el telnr till tjejen som lämnat in den men det hade hon inte. Däremot visste den andra tjejen som arbetade där vem det var och jag fick hennes nummer. Det minsta jag kunde göra var att skicka ett sms och tala om hur glad och tacksam jag var över att hon lämnat in den...och det gjorde jag....fick svar tillbaks att hon bara blev glad att höra att den kom tillrätta så tack ännu en gång Lena ....änglar finns....
 
 
I går fredag så asade jag iväg med tre stora påsar tomflaskor och tomburkar från jobb som jag skulle panta och handla lite gott till oss som skulle jobba...
 
Mats hämtae mig för vi hade en del ärenden på vägen hem...Efter att vi matat in alla flaskor och burkar i automaten så var det 93 kr i pant som jag kunde handla för....Ville inte stoppa ner kvittot i plånboken eftersom jag var rädd att glömma det utan jag började plocka ihop vad jag skulle ha och så plockade vi ihop lite som vi skulle ha själv...
 
Som alltid på fredagar så bjuder de ju på en massa provsmak och lagom hungrig och sugen som man är på em så var det ju klart att även vi såg till att få smaka...handlade vidare och ställde oss i kön...var e kvittot??? alltså jag har förmodligen kastat det tillsammans med resterna från provsmakerna eller tappat det på golvet...hoppas bara att det var någon som var i behov av de 93 kronorna... så jädra typiskt...men men sedan tänkte jag att hellre den hundringen fattigare än min mobil...
 
Igår kväll var vi hemma hos Marie, Roger och Frans på taccomys...killarna spelade skylanders och vi satt och pratade...lika trevligt som vanligt...men lite tidigare hemgång eftersom några av oss skulle upp tidigt och jobba idag...
 
Vaknade innan fem i morse och kunde inte somna om..låg kvar en stund men så tänkte jag att det var lika bra att stiga upp så sagt och gjort...spolade upp ett varmt härligt skumbad och tog det så lugnt...perfekt sätt att starta en jobblördag....
 
 
Har haft en bra dag på jobbet ...visst har vi mycket att göra som vanligt, men vi har varit ett bra gäng som hjälpts åt idag och då går allting så mycket lättare,,,,
 
Ikväll blir det bara en lugn hemmakväll med familjen....det är inte så illa det heller....
 
kram kram...
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

du brukar ju ha koll på det mesta,men det kan ju hända den bästa.

2012-10-01 @ 10:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0