ystad saltsjöbad...

Sååååååå skönt vi har haft det!!!!! Jobbade till två i måndags. Hem och packade för vår ystad saltsjöbads tripp... Morfar kom och hämtade Elias som ju var ledig på tisdagen då de hade studiedag...Vi var i Ystad vid fyra och solen strålade på en klarblå himmel....
 
När vi checkade in så sade tjejen bakom disken att jag får väl säga välkommen tillbaks för jag ser att ni varit här en hel del....hihi... Hon undrade om vi bott i de nya rummen någon gång, men det hade vi ju inte . Då hoppas jag att ni ska bli nöjda för det är där ni ska bo nu ...spännande...
 
Alla rum vi bott i har varit superfina men det här var helt fantastiskt....
 
 
 
Vi började med en skön promenad på stranden....kändes som en härlig vårdag nästan...solen värmde så gott...
 
 
 
 
 
När vi kom tillbaks gjorde vi oss redo för en avkopplande stund i spa avd....Blev både bastu, bubbelpool och bad ute i de varma källorna....såååå härligt!!! Mats doppade sig tom i havet två ggr!!!!! 
 
Tillbaks till rummet och fixade oss inför middagen...trerätters som var helt ljuvligt gott och så delade vi på en flaska rött....efter middagen blev det två omgångar biljard...Mats vann...men jag skyller på vinet....
 
 
Den här fina utsikten skulle jag kunna vakna till varenda morgon....
 
 
Efter lång smarrig frukost så besökte vi återigen spa avd...
 
 
Tillbringade mest tid i de varma baden utomhus....
 
 
 
Kan ni tänka er att tom jag blev så varm att även jag sprang ner och doppade mig i havet....kramp i tårna men ganska skönt efteråt....hihi iallafall uppfriskande....
 
Glömde förresten berätta att vi fick en liten present på rummet där vi blev hälsade välkomna tillbaks....jättegulligt ...det uppskattas verkligen....
 
 
Innan vi gav oss av hem igen så blev det en runda på stranden och i skogen...hade gärna stannat ett dygn till ...tiden går så fort....älskar verkligen ystad saltsjöbad...det bästa av allt....
 
Blev en runda inne i ystad och sedan körde vi kustvägen hem...stannade i Trelleborg och åt vars en god smörgås på palmgrens konditori...åter till verkligheten....
 
Härligt att träffa alla barnen igen....
 
Fick förresten svaret på mammografin redan i måndags...vågade knappt öppna det innan vi skulle iväg...det skulle ju ta ca två veckor och det hade bara gått fem dagar....ögonen svepte över textraderna både ville och inte ville se....men så läste jag de förlösande orden...ingen canser i dina bröst.....vilken känsla!!!!! varit så orolig eftersom det blev så oroligt förra gången med både ultraljud och prov....tack snälla kära gode gud...
 
Idag är det onsdag och jag vaknade i ottan även idag...halv fem visade klockan när jag slog upp mina blå...inte en chans att jag kunde somna om....får en sån jobbig känsla i kroppen av av attligga kvar så det är lika bra att stiga upp...
 
Fick iväg Elias till skolan....gör alltid lika ont i mitt hjärta att väcka ett barn som sover , men vad gör man....
 
Hade en tid bokad hos synsam idag för att prova ut terminal glasögon...det gick bra...varit och handlat present till mamma som vi ska fira i småland till helgen...
 
Nu kom precis Mats hem så vi ska köra till gymmet...nu är det dags för mig att köpa nytt gym kort...nu finns det ingen återvändo....
 
hej svejs....
.
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Fick också mitt mammografiprovsvar i måndags....här var det också bra :)

2012-10-03 @ 19:05:01
Postat av: Ann-Mari

Ja det var verkligen lyxigt,rena prinsessängen.Skall ni ut o plocka svamp
eller ni skall bara fira Kajsa.

2012-10-03 @ 19:17:57
Postat av: susanne

vi ska göra lite av varje...plocka svamp, njuta av naturen, koppla av, promenera, äta gott och fira mamma...

2012-10-03 @ 22:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0