vingabruten....

Oj oj oj...det är lite synd om mig nu tycker jag....Igår på jobb skulle jag och en annan tjej bära tillbaks och hänga upp en jättestot entretavla kan man säga bara för att hantverkare som varit på avd glömt bort det...
 
Jag har ju lite svårt att låta bli , tyckte det såg illa ut att den stod där och inte speciellt säkert heller. Tänk om den skulle trilla över någon som går förbi....
 
Nu blev det jag som blev skadad istället....Vi tog tag i var sin sida och gick iväg med chabraket....helt plötsligt blev det tvärstopp när vi inte kom igenom dörrkarmen på höjen...och jag får hela träramen i ansiktet och river upp ett sår på kinden och ett under hakan...gjorde ont som tusan....så jäkla typiskt alltså!!!! onödigt!!! hoppas nu inte att det blir några ärr, för det är inte så himla kul att ha mitt i fejset....
 
För att göra det hela ännu värre så har jag nyss kommit hem från tandläkaren. Det var ju dags att påbörja min rotfyllning idag, vilket kändes sådär eftersom jag inte haft ont i tanden sedan förra tandläkarbesöket  men men...det måste ju göras... Nu är det påbörjat iallafall och fy tusan det var inget kul och inte skönt heller för den delen....många bedövningssprutor blev det!!!! varav ett par stycken rakt ner i nerven....tog en timme och 40 minuter så jag blev jättekissig när jag låg där i stolen....om två veckor e det dags att fortsätta med den andra nerven och sedan återstår ett besök då det ska fyllas igen..
 
Därför tycker jag faktiskt synd om mig idag...känner mig lite vingabruten...Elias e hemma och gör mig sällskap. Han har varit halvkass med hosta , trånga luftrör och lite huvudvärk hela veckan, så igår när de skulle ut och gå på skåneleden var vi tveksamma om han skulle med , men han ville och var jätteduktig...en hel mil gick dem... I morse däremot hostade han så förskräckligt och var röd om kinderna så han fick hoppa i sängen igen och stanna hemma...
 
Nu ska jag fixa lite frukost till sjuklingen...själv dröjer det nog ett antal timmar innan jag kan få nåt i mig...
 
I eftermiddags när Mats kom från jobb körde vi till Lomma i det fantastiska Brittsommarvädret. Riktigt varmt ca 15 grader och i morgon har de lovat upp till 20 grader...blev så varmt att man fick ta av sig jackan....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0