20 grader i oktober!!!

Brittsommarvärmen fortsätter....
 
Igår började Mats och jag dagen med en promenad... Vid lunchtid körde vi till vellingeblomman och köpte lite ljung, pumpor och lite annat smått och gott. Vi var tvugna att testa deras spökvandring som de tom gör reklam för på tv. Mats gick först, elias i mitten och jag sist....fy tusan vad äckligt det var!!!! riktigt läskigt!!! Hade aldrig gjort det ensam...och det hade inte Elias heller...han ville gå ut nästan direkt...brrrrr!!!!
 
Körde till falsterbo där vi började med att äta vår köpe pick nick. Jag åt en räkmacka, Elas sushi och Mats grillade kyckling vingar...det var så varmt där vi satt att vi fick klä av oss jackorna....såååå skönt!!! måste vara rekordvärme den 20e oktober....
 
 
 
 
 
 
 
 
manet invasion...
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem planterade vi det vi handlat och det blev hösfint i alla krukor...
 
Mamma och far kom på fika och klippning. De beger sig till Teneriffa på lite sol och bad semester...härligt för dem.... Vi dukade upp på riktig gofika som vi köpte på vellingeblomman...ser gott ut elelr hur??
Nu är det söndag och vet inte riktigt hur denna dagen ska bli....Mats och jag var uppe redan tjugo i fem och körde mina föräldrar till sturup. Skönt att krypa ner isängen igen när vi kom hem...somnade om ett par timmar till innan Elias kom och väckte oss vid halv nio...
 
Inte lika fint väder idag som igår...men det är ju faktiskt oktober trots allt....ha en bra söndag...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0