gott och blandat...

Blev en liten hoppig vecka på jobb pga turbyte. Jobbade i onsdags. Ledig i torsdags då jag eg skulle jobbat kväll.

Hämtade Karin vid bussen vid tolvtiden. Körde en runda på burlövs center. Inte så mycket shopping för min del, men Karin handlade lite. Tog en snabbfika på barrista....vääääärldens godaste chocolate chip cheesecake.....godaste cheesecake jag någonsin ätit....

När vi kom hem hade Mats nästan maten färdig. Jag gjorde såsen och fixade sparrisen bara. Käkade gott...grillade kycklingspett, potatisgratäng, tomater, mozzarella, färsk sparris och dragonsås...mmmm. Mats skjutsade oss till malmö eftersom Karin, jag och Elias skulle se matchen mellan mff och Elfsborg. Åse och hennes granne mötte upp oss vid swedbank och hon hade köpt en mff flagga till Elias.

Elias var helnöjd efter sin första fotbollsmatch och det gjorde ju inte saken sämre att det blev vinst med 1-0 till malmö...



Igår fredag jobbade jag kväll...inte världens roligaste när man ska var ledig på helgen...

De tillfälliga lagningen av min tand har gjort sitt och jag plågas av tandvärk varje dag och natt...som tur är så hjälper det med Ipren. På torsdag ska visdomstanden tas bort och så hoppas jag få en tid så fort som bara den så de kan laga tanden....så jäkla tramsigt att de inte kan laga tanden när de ändå håller på. Den ska ju tas bort på käkkirurgen och de lagar inga hål...de är ju kirurger liksom...hmmm



Just det ja....glömde berätta att vi äntligen bokat resa till Barcelona!!!!! jag, Mats och Elias åker den 4-8 juni....mån till fre. Ska bli jättemysigt!!! Ska bo på ett hotell vid la ramblan men lite närmre hamnen än vad Karin och jag gjorde. Mina föräldrar är borta nästan samtidigt. De åker till Toscana en vecka....









En annan rolig händelse är att Johanna köpt sin första bil...en renaul megane coupé 96 röd. Den ska hämtas ikväll....spännande!!!

Nu ska jag sätta igång och förbereda middagen för ikväll...paj och sallad står på menyn .

I morgon är det kalas i Nordanå, då vi ska fira Fredriks 18 årsdag....hoppas på fint väder, så man kan sitta ute och njuta. Poolen är på så kanske blir det någon som tar ett dopp också...vem vet...




Kommentarer
Postat av: Marie

Såg ut som ett fint hotell :)

2012-05-19 @ 19:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0