fy för sjukvården.......

I morse ville Mats ha sovmorgon så jag och grannen Lotta promenerade i morse....oj oj vad vi snackade!!!!! märks att vi inte setts på länge...haha

Blev lite städning på fm och sedan körde Mats och jag en runda till nova Lund. Mats köpte en jättefin smårutig skjorta och jag köpte två blusar. Körde vidare och handlade mat på ica maxi. Kunde inte låta bli att köpa jordgubbar.....oj, vad man längtar tills de svenska gubbarna är här, men man får hålla till godo med de som finns så länge. Blir garanterat glass och jordgubbar ikväll...mmmmmm....

Borde egentligen uppdatera läget på jobb, men är så enormt trött, besviken och förbannad så vet inte ens om jag orkar. För att göra en lång historia kort så ska vi ju dra ner 8 vårdplatser på vår avd , vilket resulterar i att 9!!!!! undersköterskor får gå. Allt detta för att spara en massa miljoner. Ett beslut som inte är ett dugg genomtänkt kan ju vem som helst förstå. Medkliniken har ständiga överbeläggningar och dessutom massor av utpalade patienter, vilket betyder att de får ligga på andra avd om de har lediga platser tex ortopeden eller plastik. Detta gör i sin tur att de får skjuta upp inplanerade operationer eftersom de inte har plats för sina egna pat. Det innebär också att vi återigen måste ha nya schema . Allt ska ske på 1 månad, ingen vet hur den ska arbeta, semestrarna som vi redan ansökt om blir tokiga. För min del eftersom vi nu är så få uskar kommer jag att få börja jobba kvällar igen, vilket jag inte gjort på flera år.....inte så lite heller, på 10 v kommer jag vara i rec 14 pass och arbeta 21 kvällar!!!! jag vill absolut inte detta!!!!!!! absolut inte .....så om någon läser detta och behöver arbetskraft så finns jag....känns som att man nu ska vara tacksam att man överhuvudtaget får sitta i receptionen eftersom att de på de flesta andra avd har ssk som kordinatorer....det gör mig fruktansvärt arg och ledsen....





Nu ska vi snart käka god middag och så blir det väl lite kvällsmys framför tvn....





Kommentarer
Postat av: Marie

Förstår att det känns jobbigt...de bara skär ner o sparar överallt utan en tanke på konsekvenserna :(

2012-03-17 @ 19:37:36
Postat av: susanne

jag känner att det är nog för min del nu.....hittar jag nåt annat så är det tack o hej, så fort jag bara kan....

2012-03-17 @ 20:14:43
Postat av: Ann-Mari

det låter ju inte klokt.

Men du vet det är viktigare att höjdarna får höjda

löner o avgångsvederlag.

Då bryr dom sig inte om personalen,det är ju lätt att bestämma om jobbet när dom själv sitter o vänder papper inte så ansträngande,så dom vet inte hur det är att jobba med hela kroppen.

2012-03-18 @ 10:24:12
Postat av: Annica

Oj blev det så få pass för dig i receptionen??? 14 pass. Det är ju inte ens 2 pass i veckan! vad tänker de med???!!!

2012-03-19 @ 16:52:54
Postat av: Anonym

Är inte ens i rec varje vecka. På två v är jag inte där en enda gång....

2012-03-19 @ 17:57:29
Postat av: Annica

Märklig planering...

2012-03-19 @ 23:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0