IPL.....

Mysigt att få vara hemma med Elias en stund innan han skulle iväg till skolan. Jag är sååååå glad och tacksam att det går så bra nu ....ingen ångest och inget ont i magen och inget kräkande....hoppas att det aldrig kommer tillbaks....

I dag skulle jag till slottstadens läkargrupp på sån där IPL behandling för ytliga blodkärl och andra småskavanker i ansiktet. Gjorde det när Elias var liten och underhöll det med en beh om året...kallas också för hudföryngring...Det är ju en sorts laser som bränner kärlen. Känns inte så farligt. Bränner eller sticker till...lite mer eller lite mindre beroende på var de skjuter....Vet att jag hoppat över det ett par år , men tydligen hade jag inte varit där sedan hösten 08!!!! var har de åren tagit vägen?

Jag har ju använt en kräm som heter Exuviance i många år och älskar den..har blivit beronde. Idag var den slut och jag såg att de sålde en serie där som hette Neo Strata...tydligen samma tillverkare som gör Exuviance, men den här skulle vara ännu effektivare och kan bara köpas via hudläkare. Jag köpte både dagkräm, nattkräm och serum som jag faktiskt aldrig tidigare provat. Anette sade att det är det absolut bästa för huden med en droppe serum morgon och kväll....så håll i hatten om ett par månader ser jag kanske ut som 25 igen!!!!! haha....




här har vi den gamla favoritkrämen exuviance...

och här är den nya serien....

dagkrämen...

nattkrämen...

och så serumet....

nu hoppas jag bara att jag blir lika nöjd med detta som med exuviance....

Nu ska jag inte utsätta mig för sol på två veckor...men det är ju faktiskt bara mars även om man blir sugen när solen skiner....

Nu kommer snart Mats hem från Alvesta....han e så välkommen....love you...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppas den nya krämen är lika bra......Själv tycker jag att jag har haft extremt mkt blemmor i vinter,men det brukar bli bättre när solen kommer....

2012-03-29 @ 20:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0