midsommar...

Midsommarafton började med urtrist väder. Såg snarare ut som höst än sommar....Blev iallafall en morgonrunda yill coop med grannen Lotta och vi fick sällskap av regnet på vägen hem. Köpte blommor så att jag kunde binda mig en krans...är det midsommar så är det och då är blomsterkrans ett måste....





Dekorerade även räkbakelserna som vi skulle ha med oss till midsommarbordet....



Körde ner till falsterbo vid tvåtiden och det ösregnade i princip hela vägen. Inte kände man sig så sugen på att fira midsommar inte. Ska jag vara ärlig så ville jag helst bara få det överstökat så att man kunde köra hem och kura ihop sig under en filt och kolla på nån bra film....

Efter en stund så slutade det iallafall regna och det blev lite ljusare. Vi bestämde oss för att chansa stort och duka ute.... Medan far torkade av de regnvåta möblerna så är det som om någon drar ner en knallblå molnfri himmel och resten av kvällen bjöd på sol för hela slanten...helt otroligt!!!! vilken tur!!!

Efter maten så gick Mats, jag, Elias och mamma ner till stranden. Killarna badade , men mamma och jag nöjde oss med att titta på....

















min kärlek....



mamma fick åka i rullstolen hela vägen....visst är det en härlig bild på mamma och Elias....

När vi kom tillbaka blev det jordgubbar och glass.....mmmmmmm vilken fantastisk midsommarafton det blev trots allt....

Nu ska jag bara jobba mån och tisdag och sedan är det SEMESTER!!!! Tyvärr har jag fått tillbaks en släng av yrseln. Hatar det verkligen!!!! Det tar så himla mycket energi. Hoppas att det försvinner lika plötsligt som det kom...annars blir det ingen rolig semester....

Just det!!! glömt att berätta att Marie och jag ska åka till stockholm ett par dagar under semestern. Ska bli himlans trevligt. Tågbiljetter fixade...7-10 juli...

Idag har jag jobbat och imorgon likaså. Janne och Mats ska byta sovrumsfönsterna. Hoppas att de klarar sig undan regnet....

Mats och jag gjorde förresten ett besök på borgeby kryddor. Ett jättemysigt ställe med massor av spännande och roliga saker. Allt från kryddblandningar, oljor, saft, vinäger, marmelad, dippor, burkar, flaskor, godis....väl värt ett besök om ni har vägarna förbi.....

Vi köpte lite olika kryddor och dippor och knäckebrödsstänger...spännande!!!

Ha en skön kväll. Själv tror jag att jag får hoppa över kvällsrundan eftersom det både stormar och regnar. Får bli ett varmt bad istället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0