solen den skiner...höns och kaniner...

Härligt att vakna och se solen!!! Var ute på en morgonpromenad efter att killarna åkt iväg till skolan. Måste säga att man blir lite lurad av solen...det blåste jääääätttteeeekallt!!!!! Men som vanligt så känns det himla bra efteråt...har svårt att hitta energi och motivation just nu men det blir säkert bättre nu när våren närmar sig...

Jag följer en bloggare, Lotta Grey som jobbar på se och hör. Vimmelmamma som kämpar mot canser. Hon fick sin diagnos tjocktarmscanser i maj 08 tror jag och de opererade bort 80 cm av tarmen. Hon har varit aktiv och arbetat trots alla beh och cellgifter. Hon är väldigt ärlig och öppen i sin blogg och det är mycket skratt och gråt när man läser vad hon skriver. Dessutom visar det sig efter ett par mån att cansern spridit sig till levern och det blir ännu en operation. Blir så imponerad av denna kvinna och hur hon delar med sig av sina tankar och upplevelser. Just nu befinner hon sig i Thailand där hon varit i två veckor tillsammans med sin lille son och nu har även hennes man anlänt. Det ryktas nu att hon fått resan betald och att hon därför i gengäld ideligen gör reklam för ving. Massor av folk har kommenterat med de mest vidriga ord...jag fattar inte hur man kan...jag skäms på deras bekostnad....vare sig det är så eller inte förstår jag mig inte på människor och deras avundsjuka...hur kan man bara uttala sig på så låg nivå....alla kändisbloggare har ju reklam på sina sidor från olika produkter...allt ifrån kläder, tandblekning, hudvård mm....Vem som helst som skulle bli bjuden på en resa skulle vål tacka ja...eller...

 

Körde till skåneplantor och köpte nya tylpaner och lite nya fräscha växter...kunde inte låta bli lite vårblommor, trots att snön knappt hunnit smälta bort.... Måste säga att jag inte var ensam...så fort solen visar sig så fylls alla trädgårdsbutiker av hungrande kunder...kollade i bersån om jag kunde hitta några vårtecken? Jodå, lite vårlökar som tittar upp från jorden är där allt....bildbevis utlovas.

här kommer bilderna:










Kommentarer
Postat av: Marie

Oh vad härligt att se lite vårtecken.Vi har fortfarande massor av snö,så här syns inget.....Ja man märker så fort solen visar sej att folk vill ha nya växter,frön m.m.Och nu har de börjat fråga om potatisutsäde också.......

2010-03-04 @ 16:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0