glädje och sorg...

Idag har Mats ,jag och Elias (och Elias kompis Mattias ) varit hos mina föräldrar i Falsterbo. Sol och moln om vartannat och inget direkt strandväder men vi gick iallafall ner en stund. Killarna grävde och hade kul medan vi andra njöt av solstrålarna när de sprack igenom mellan molnen.

Kändes lite underligt att vara på stranden. Igår fick vi veta en hemsk sak. En kvinna som alltid är här med sin man på somrarna. De har stuga precis uppe från kullarna. För ca 2 år sedan drabbades hon av en stroke. De var här förra sommaren och hon var trots allt vid gott mod. En fantastisk vacker kvinna som alltid har ett glatt leende på läpparna och alltid pratar med alla. De har varit här varenda sommar så länge jag kan minnas. Tydligen har hon varit deprimerad ett bra tag och mina föräldrar träffade på dem två ggr förra veckan och pratade med både henne och hennes man. Senaste gången var i torsdags och då tyckte både mamma och far att hon verkade lite piggare. Igår morse hade mannen vaknat vid sex för att hämta in tidningen och då fanns Gertie inte i sin säng. Han anade oråd och gick ut för att leta efter henne. Nere på stranden hittade han hennes tofflor och inga spår syntes efter henne. Ambulans och polis larmades och vid åttatiden fann man henne drunknad en bra bit mot LV4 område. Så fruktansvärt tragiskt att en så levnadsglad människa som hamnat i en så djup depression ska behöva ta sitt liv...Jag kan se hennes varma leende när jag vill och det kommer nog att ta ett tag innan känslan på stranden blir som vanligt igen...eller det kanske den aldrig blir....hon valde att ta sitt liv på den plats som betydde så mycket för henne...mina tankar går till Arne, deras son Max, hans fru och deras lille Sixten....

 

På eftermiddagen segrade solen över molnen och vi fick underbara timmar uppe vid husvagnen. Vi blev bjudna på grillad fläskfilé och glass till efterrätt. En riktigt skön och avkopplande söndag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0