ajajajajajajajjjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I söndags hade vi lite försenat födelsedagskalas för Fredrik. Det var soligt och vackert väder även om det blåste en hel del. Vi fick duka inne och så var det fritt fram att gå ut i solen såklart om man ville det...

Trevligt att träffa alla och Fredrik blev nöjd med sin dag. Elias och Rasmus badade i poolen, men vi andra nöje oss med att titta på och njuta av solen...


Jobbat mån tis ons. I tisdags blev det big bowl med jobbet då vi avtackade alla som slutat pga nedskärningarna av vårdplatser. Kul att träffa alla, men det blev lite sentimentalt såklart. God grillbuffé men desserten var ingen höjdare...en försvenskad variant av typ baklava och bär...men men, då sparade man de kalorierna iallafall....

När jag skulle hem från big bowl såg jag att far ringt på min mob, men jag hade inte hört det eftersom mottagningen inte funkar där. När jag kom hem sade Mats att mamma trillat i falsterbo och att de var i stan nu.

Jag ringde direkt och tyckte såklart att de borde åkt till akuten. De är så himla rädda att vara till besvär och tyckte att de kunde vänta till dagen efter och ringa vc. Mamma hade slagit både axeln/nyckelbenet och så hade hon jätteont i ljumsktrakten och kunde knappt stödja på benet

. Hur som helst så åkte blev det iallafall så att de ringde ambulans och åkte till akuten eftersom det blev värre när hon skulle lägga sig. Jag ville åka ut med dem, men det tyckte dem inte utan vi skulle höras på morgonen. Jag ringde far halv sex nästa morgon. Mamma var inlagt på ortopeden 2. Ingen fraktur i aaxel el nyckelben, men dessvärre en bäckenfraktur...i blygdbenet. Detta ska självläka och är mycket besvärligt, långdraget och framförallt smärtsamt.....

Var uppe och hälsade på igår och hon var trots allt vid gott mod. Resan till Toscana får de avboka och ta vid ett annat tillfället. Hon går sakta med rolator och har svårt att använda sin arm. Hon får starka smärtstillande och kommer förmodligen behöva det ett bra tag. Tar ca 6 mån innan en bäckefraktur läkts. Kommer hem på fredag med en massa hjälpmedel, men var sak har sin tid och det ska säkert gå bra....älskar er så mammi och pappi....

Far kom hit igår kväll för det var dags för sommarklippningen. På kvällen blev det långrunda med finaste grannen Lotta. Härligt att få snacka lite skit....

Idag är det torsdag och jag har dragit ut visdomstanden. När jag kom dit i morse. Anmält mig i receptionen och iklätt mig gul rock, skyddskor samt op mössa och satt mig i väntrummet kommer plötsligt en grönklädd kvinna ut och talar om att kirurgen inte dykt upp....va???? skojar de med mig???? Vi får vänta en stund....

och så kom hon då äntligen ut igen och kallade in mig. Mats satt kvar i väntrummet. Hon talade om precis hur de skulle gå tillväga och det var inte speciellt mysigt att höra. De bedövade mig med massor av sprutor. Skar upp tandköttet, sågade itu käkbenet på två ställen , borrade itu tanden och slutligen så drog de upp den i två delar, sköljde rent och sydde ihop med stygn som skulle falla av utav sig själv....lät som en baggis va?...MEN DET VAR DET INTE!!!!! GJORDE FAKTISKT ONT!!! och jag är tålig när det gäller smärta....

Nu är jag hemma och trots att bedövningen inte släppt så har jag börjat få rejält ont...hur ska detta bli....tog precis en ipren...hjälper inte det får jag kanske ta en supp dicklofenac....konstigt att man inte får nåt rejält smärtstillande utskrivet....

ajajajajajajajajjjjj...





Kommentarer
Postat av: Marie

Håller tummarna för både dej o Kajsa att ni mår bättre snart <3

2012-05-24 @ 20:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0