1 maj...

Tänk att det är 1 maj!!!!! solen har lyst på en klarblå himmel hela dagen, men det har stormat som tusan precis som häromdagen.

Mats och jag körde en runda till Hornbach i morse och köpte olja till trädäcket , lavendel och tre cypresser som vi tänkte plantera mellan vår och grannarnas uppfart. Där blir alltid såna pölar när det regnar eller så fort någon av oss tvättar bilarna. Kanske kan hjälpa om där står några växter som kan suga upp lite....och så ser det ju lite trevligt ut dessutom...



Vi tänkte ta en omgång med mossrivaren igen och sedan göda gräsmattan , men vi tyckte att det blåste alldeles för mycket. Jag rensade lite i rabatterna på baksidan, medan Mats oljade in ett lager på trädäcket. Tänkte ta en omgång till så det blir riktigt mättat, men det får bli en annan dag. Cypresserna är planterade och det blev riktigt grönt och fint....

Blev även tid mellan varven för lite avkoppling i solsängarna....härligt, men man får passa sig för solen är riktigt stark nu...

Mats och jag hann med en kvällsrunda också innan det var dags att grilla....mmmmm....gott!!!

I morgon är det skola och jobb som gäller igen. Jag ska jobba två kvällar på raken...enda fördelen med det är att man hinner med en morgonpromenad och kan ta det lite lugnt innan det är dags att ge sig av....

ha en riktigt skön kväll....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0