mygginvasion...

Stackars Elias!!!!! Häromnatten sov Elias med öppet fönster....han har säkert fått 25 myggbett!!!! Tom ett mitt på nästippen....fem på ena sidan av halsen...armarna...benen..magen, ryggen och pannan....som ha ser ut!!!! försöker intala honom att inte riva på dem men det är inte ens lönt för så fort som man vänder ryggen till är han där och kliar....blir ju så fula märken....
När vi åt middag på kvällen sade Mats...du kan inte ha haft de betten i morse för då hade jag märkt det....då spänner Elias ögonen i oss och höjer rösten: det hade jag visst, men jag hade inte rivit på dem för då blir mamma så jä...la förbannad!!!!! kära lilla barn......






Johanna var med skolan i falsterbo igår nere vid stranden och där var mygginvasion där med så det hette duga....hon hade blivit jättestucken hon med....riktiga bamsebett!!!



Har ni sett!!!! Stackars Johanna....

Pratade med mamma och far igårkväll och de hade varit nere på stranden i fyra timmar för det var ju superfint väder. Trots att de legat ända nere vid vattnet så sade de samma sak....massor....verkligen massor av mygg!!!!!

Kostigt...för det har ju inte varit så mycket mygg annars under hela sommaren...

Augusti måste vara insekternas bästa månad....idag är det faktiskt september så man kan ju hoppas att de försvinner nu....

Men kolla vilket vackert spindelnär i vår blomsterlåda....




Kommentarer
Postat av: annmari

Jag har inte fått några myggbett i sommar,men var ute i trädgården igår då fick jag ett bett som liknar det du hade innan men jag tror att det var Genarpsflugan det svider o kliar.

2010-09-01 @ 09:52:29
Postat av: marie

Jobbigt med alla myggbett,Johannas liknar de jag brukar få.Konstigt nog har jag inte fått ett enda i sommar,men ett fästingbett lyckades jag få i svampskogen.Vilket fint spindelnät!!!!!Det finns mkt fint att fotografera i naturen :)

2010-09-01 @ 11:31:06
Postat av: susanne

Det har inte varit så många i sommar (förutom de jag fick ) men nu är de helgalna!!!! Massor av insekter nu!!!! Inte så kul med fästingar heller...Johanna fick ett i sommar hon med...

2010-09-01 @ 11:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0