ångest...

Igår kväll när jag satt hemma i soffan alldeles ensam (Mats är ju i Ljungbyhed med jobbet) Elias sov, Johanna gjorde läxor och Fredrik var hemma hos Malin.....då kom tankarna...klumpen i magen och ångesten över att nåt ska hända med Johanna och Fredrik nu när vi andra åker iväg till Alcudia....oj....så hemskt det känns i hjärtat....

Jag har sagt åt dem att tänka efter en extra gång och vara lite extra försiktiga i allt de gör....jag vet att de fixar det galant för de är jätteduktiga men jag kan inte låta bli att oroa mig ändå....love you...





underbara ni....

Morgonrundan är avklarad...badet likaså så nu blir det en tur ut och fixa lite till resan...

Har hört under hela dagen och även igår hur det krafsar från skorsstenen i öppna spisen.....övertygad att det sitter en liten fågel där som inte kan ta sig upp....Mats får titta på det när han kommer hem...

Fint väder i em.....så fint att killarna passade på att ta ett bad i poolen....





åter till historien om fågeln....jodå det var som jag trodde!!!! Mats fick plocka bort lite delar inne ifrån spisen....lyste med ficklampan och visst satt där en vettskrämd kaja... Ganska trånga spjälor men till sist lyckades vi tvinga den åt sidan så den trillade ner....försökte knäppa en bild men inget vidare kvalite...



nästa steg var att få ut den från spisen så vi kunde släppa ut den i friheten.....Försökte lägga en handduk om men naturligtvis så slank den förbi och for runt i huset...in i badrummet...ut i hallen igen , men Mats lyckades öppna fönstret så den flög iväg....sååååå skönt det kändes att vi lyckade rädda den lilla pippin....

en dag kvar att jobba...sen....

natti natti...

Kommentarer
Postat av: marie

Det går säkert bra,men jag vet hur det känns.....man slutar aldrig oroa sej för sina barn.

2010-09-02 @ 11:12:17
Postat av: annmari



Barnen klarar sig nog jättebra dom är ju så stora nu.



tur att ni fick ut kajan annars hade väl Johanna blivit tokig hon var ju så orolig.

2010-09-03 @ 09:59:29
Postat av: annmari



Barnen klarar sig nog jättebra dom är ju så stora nu.



tur att ni fick ut kajan annars hade väl Johanna blivit tokig hon var ju så orolig.

2010-09-03 @ 10:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0