kuligheter..VAB..gymnasieval...

Nu kan jag berätta om kuligheterna igår som var lite hemliga....Ville ju inte skriva det här på min blogg ifall födelsegrisen skulle läsa...Bästaste Karin fyller nämligen 40 år idag. Eftersom hon är lite busig av sig och gärna skojar med andra (inte minst på min 40-årsdag när hon och Susanna överraskade med frukost och presenter) så ville vi busa lite med henne...

Vi hade bestämt med hennes mamma som skulle lura upp henne till jazztältet på festivalen. Vi tretton!!!! andra samlades en bit ifrån. Isamlad trupp smög vi fram bakom henne där hon satt och njöt av en öl i solen med sin mamma och hennes väninna....Ni skulle sett hennes min när hon såg oss....den var obetalbar!!!! Stackars Karin!!!

Vi traskade iväg längs kanalen och bort till de där stora genomskinliga bubblorna som man fyller med luft som man kan röra sig över vattenytan....dem skulle Karin få prova!!!! Det var Karin och en massa småbarn som stod och väntade på sin tur....Hon klarade det med glans men var helt slut efteråt....

Vidare mot stortorget där vi gick på Rådhuskällaren och åt filé frossa...det var gott, men salladsbuffén är det som jag gillar bäst faktiskt....så mycket gott att välja bland...

Mats hämtade mig så att jag skulle hinna kolla Elias öga och ge honom dropparna...såg väl ut som på em ungefär...hoppas att det är bättre nu på morgonen...känns lite fånigt att vara hemma med honom eftersom han ju är hur pigg som helst, men det smittar ju så mycket så de vill inte ha dem på skolan då...

Fredrik trivs inte alls med sitt gymnasieval och vill försöka byta både skola och linje...Han har kontaktat både syon på den nuvarande skolan och den på hagalid för att se vad det finns för andra möligheter...Inom två veckor har man ju rätt att ångra sig tydligen och då är de skyldiga att hjälpa till...hoppas att det löser sig och blir bra...


Kommentarer
Postat av: annmari



Tråkigt att inte Fredrik hittat rätt utbildning

hoppas han hittar något trevligt.

2010-08-26 @ 10:13:13
Postat av: marie

Hoppas det ordnar sej för Fredrik.Måste ju vara bäst att byta i ett tidigt stadie,så han slipper gå ut skolan ett år senare,som Marcus fick göra......

2010-08-26 @ 20:52:31
Postat av: marie

Hoppas det ordnar sej för Fredrik.Måste ju vara bäst att byta i ett tidigt stadie,så han slipper gå ut skolan ett år senare,som Marcus fick göra......

2010-08-26 @ 20:53:01
Postat av: susanne

just nu är det tyvärr fullt på alla skolor i lund...

2010-08-27 @ 15:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0