en kvinnas lott....

Igår morse klockan 05.55 blev vi väckta av telefonen från Mats jobb....inte okej en söndag tycker jag!!!!! inte för att jag är nån sjusovare , men klockan sex kändes lite för tidigt.....varken Mats eller jag kunde somna om sedan. Mats fick stiga upp och börja leta folk som kunde jobba, så det blev ingen morgonträning heller...

Vi passade på att städa och röja bland papper och annat....skönt!!! Så sällan vi är hela familjen samlade så vi beställde bord på Elysee och käkade fondue och hade en trevlig stund tillsammans....mysigt!!!

Idag måndag började jag min dag hos gynekologen för att ta ett cellprov...alldeles för länge sedan sist, men nu är det iallafall gjort...skönt!!! vad hon kunde se så såg allt normalt ut iallafall, nu är det bara att vänta på svaret i det lilla kuvertet som dimper ner i brevlådan om några dagar.....håller tummarna att allt är bra...



En del säger att de hellre går till gynekologen än till tandläkaren...vad tycker du??? själv tycker jag nog inte det är speciellt trevligt något av det...man känner sig ganska obekväm i båda situationerna....när man lägger sig i gynstolen med benen i benstöden , full belysning riktad mot ens mest privata delar och ett främmande ansikte mitt framför härligheten så känns det inget vidare....när de sedan dessutom placerat sitt spekulum för att inspektera livmodertappen såkänns det som att de ser rakt igenom en....tja, ni förstår hur jag menar....

inte lätt att vara kvinna...hihi...eller vad säger ni

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker inte det är så farligt.Det går ju väldigt snabbt att ta det där provet.Jag går till barnmorskorna,så det är ju alltid en kvinna och då känns det inte så besvärande ....

2012-01-31 @ 11:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0