kan inte sova.....

Vaknade redan klockan sex och kunde inte somna om....låg mest och vände och vred mig....funderade på om jag skulle masa mig upp och kissa eller ligga kvar och försöka somna om. Inte bra att ligga kvar och grubbla...då börjar det krypa i kroppen och ångesten gör vad den kan för att ta över.. Elias kom vid halv åtta och då gick vi upp och satte oss i soffan med tjocktäcket och kollade på film. Chihuahuan från Beverly hills 2. Riktigt gullig film faktiskt. Elias älskar verkligen när man sitter tilsammans med honom och kollar på film....sällan jag tar mig tid till det, men idag så gjorde jag det....och det kändes så bra....

Mats kom upp lagom tills vi kollat klart på filmen så då käkade vi frukost tillsammans allihop...

Idag har vi pysslat en del både inne och ute. Mats har tvättat båda bilarna och oljat in matrumsbordet och jag har tvättar tre maskiner tvätt, strykit, dammsugat, gjort två cheesecakes som jag stoppat i frysen. En ska jag ta med till jobbet i morgon och den andra får jag spara till familjen som de kan njuta av i morgon när jag ska jobba...

Solen letade sig fram på eftermiddagen så Mats och jag tog en promenad till coop...såg skönare ut än det var...vinden bet i ansiktet....

Mamma och far har fått avboka sin Teneriffaresa. De skulle åkt i morgon bitti men de är  båda förkylda och mamma har fått fruktansvärd hosta med hemska attacker som tar musten ur henne. De var på jourcentralen i em och de trodde först att det var lunginflammation men tydligen så var det virus. Skrev ut nån hostmedicin så vi hoppas att den hjälper....synd om dem....

Ikväll är det dags för andra deltävlingen i melodifestivalen. Man får väl titta för tittandets skull...tänk när man var liten då var det hur stort som helst med melodifestivalen...då hade de en tävling för att utse en vinnande låt som skulle tävla i den riktiga festivalen mot andra länder.... alla satt bänkade hemma i sofforna och man spelade in bidragen på video så man kunde kolla i efterhand och helst så skulle man lära sig alla låtar utantill.Nu är det en massa deltävlingar och det blir inte lika speciellt...



Trots att det sprakar i spisen och det brinner värmeljus lite varstans så känner jag mig frusen. Förkylningen vill inte ge med sig och jag känner mig trött i ryggen....längtar så efter våren!!!!! tänk när man kan börja påta i rabatterna och kratta lite löv ...eller riva gräsmattan....det är väl härligt!!!!! vi är nog många som längtar....men den kommer , den kommer....

Förresten så fick jag besked att mitt cellprov var helt normalt....underbart!!!! fick en stor klump i magen och vågade knappt sprätta upp kuvertet....darrade på handen men till slut så var de tre kanterna bortsprätta och jag var tvungen att titta.....blicken for över de få textraderna tills jag läste att ditt cellprov var helt normalt....vilken härlig känsla....verkar kanske lite övernervöst, men har man varit sjuk så tar man inte livet lika för givet längre...så är det bara...

önskar er alla en mysig lördagskväll.....

kramis!!!!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltid skönt när proverna är bra.Trist för dina föräldrar att behöva ställa in.Hälsa dem så gott.

2012-02-12 @ 14:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0