mera påsk.....

Påskafton startade jag och grannen på bästa sätt med en morgonrunda. Jag trampade fel och gjorde världens vurpa. Slog i hela min högra sida. Kändes inte så mycket just då, men är rejält blå på både låret och på rumpan. Inget brutet iallafall, så det får man vara glad för. Kunde gått riktigt illa.

På eftermiddagen var det dags för påskfirande i Blentarp. Lika mycket mat som vanligt. Solen tittade fram så några av oss tog den sedvanliga påskpromenaden efter maten. Riktigt skönt faktiskt.





målade ägg gjorde vi också...och här har vi resultatet:


Elias verk...



Maries fina...



kan ni gissa vem som ritat detta då....James såklart!!!



och här är några fler....

Påskadagen började Mats och jag med att mossriva gräsmattan. Rev och krattade två ggr. Mats skar kanter och jag rensade lite ogräs och torra löv.... Solen sken och snöflingor singlade ner från himlen....

På em blev det jättefint väder så vi körde till Lomma och gick en jättelång runda längs strandpromenaden....sååååå skönt!!!!  ville inte köra hem igen....











Annandagen bjöd på regn och rusk. Mamma och far kom hit på em. Alla barnen med respektive var hemma. Mycket trevligt....

Idag är det tisdag och påskfirandet är över för denna gången....skola och jobb som gäller igen....

det var allt för idag....hej hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0