får man önska en yrselfri vecka....................

helgen har passerat och en ny vecka är här.....tänk om det kunde bli en yrselfri sådan........

I lördags var Mats och jag i Tomelilla på bo ohlsson för att fixa några julklappar. Elias var hos farfar under tiden. Farmor ligger ännu en gång på sjukhuset eftersom hon nu fått njurbäckeninflammation stackaren....krya på dig!!!

Lördagen var ingen bra dag för mig heller...var så yr inne på bo ohlsson att jag fick spy inne på varuhusets toalett!!!! fy bubblan....inget kull!!!

Vi passade på att käka lunch med farfar på byakrogen innan vi körde hem. Alltid lika smarrigt!!! Jag valde den goda spättan med skagenröra och kokt potatis



Tänkte gå ut en långrunda när vi kom hem, men det stormade och regnade så det blev inget med det inte....bakade istället en ny omgång lussebullar som jag skulle ha med till jobbet.

Stakarna är framme och adventsljusstaken är färdig....tomtar och annat får vänta ett litet tag till....



Visst finns det änglar ....små fina skyddsänglar som vakar över oss....natten mellan fre och lördag vet jag att O blev övertygad om det. Är så glad att det inte blev värre än vad det blev....fina O...allt kan hända från en sekund till den andra....man ska vara ödmjuk över livet och inte ta något för givet...familjen är det viktigaste som finns...var rädda om varandra och er själv....stooor kram till O och hela hans familj....

Igår var det minsann jag som jobbade kväll...kändes lite konstigt, men kul samtidigt....klart jag hellre hade tillbringat söndagen med la familia, men kul att jobba med patienter också.

Värsta stormen igår, med klass tre varning....samma som när Gudrun härjade. Allt verkar ha klarat sig här iallafall. Mats hade gjort ett bra förarbete och flyttat undan saker som skulle kunnat vara en risk och staketet hade han satt stöttor till bara för säkerhets skull....

Vet inte om jag har berättat att Elias ringde mig en dag på jobbet förra veckan....glad i hågen: mamma mamma...vet du vad som hänt i nordanå?????? vi har fått en gran!!!!!! helt överlycklig kille.....vi har ju haft gran på grusplanen utanför vårt hus ialla år, men plötsligt förra året så drog de in den....vi ringde o klagade och pratade med en kompis till Elias mamma som jobbar på kommunen och det har tydligen hjälpt....härligt!!!! den lyser upp så fint, även om den nu efter gårdagens storm lutar lite på trekvart....

Jag är ledig mån och tis nu och tänker snart bege mig ut på en långrunda....ha en bra dag alla....

kramis


Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppas verkligen du blir av med det där eländet snart.....kram

2011-11-28 @ 20:15:32
Postat av: Annica A

Vad jobbigt med din yrsel!!! Men nu är det snart den 7:e o hoppas di kan få lite svar på vad det kan bero på. Kramis <3

2011-11-28 @ 23:27:23
Postat av: susanne

ja, hoppas varje dag att den ska vara borta....

2011-11-29 @ 08:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0