inskrivning...

Tro det eller ej, men i morse var jag banne mig på gymmet. Tyckte det var så förskräckligt väder att det lockade mer att vara inomhus...måste erkänna att det kändes mycket skönt när det väl var gjort...måste komma igång igen...

Mats kom hem till lunch. Vi hämtade Elias och körde till Landskrona lasarett...verkligen ett mini sjukhus. Träffade först läkaren som skulle operera och sedan en ssk som berättade om före under och efter operationen. Själva operationen tar 30-40 min, men sedan räknar de 6-8 timmar på uppvaket så man får vara beredd på att ev stanna över natten. Endast en förälder får närvara. Vi har fortfarande inte bestämt hur vi ska göra. Elias säger att det kvittar. Jag skulle gärna vilja, men är mer blödig än Mats så det lutar nog åt honom. Jag fattar inte hur jag ska kunna jobba under tiden bara. Om det blir aktuellt att sova över så blir det jag som stannar....

Jag tror att det blir jobbigast efter operationen faktiskt. Pga den stora blödningsrisken så är det ingen skola och fys aktivitet på hela 10 dgr!!!! Endast flytande kost de fyra första dagarna och ingen varm mat....antingen kall eller ljummen. Femte dagen ungefär kan man övergå till mjuk mat som potatismos, pannkakor omelett osv. Ingen hård mat som kan orsaka blödningar...det blir tufft för en matglad kille, men det ska väl gå det med...bara operationen går bra så....

Efter sjukhusbesöket hade vi planerat picknick ute men pga det regniga och kalla vädret så blev det Max hamburgerrestaurang till Elias förtjusning. Körde sedan och köpte lite nya kläder till Elias. Två par jeans, ett par blå och ett par röda. Ett par rutiga shorts och en t-shirt. Han har ju blivit så lång vår lille kille...

I morgon är det jobbedags igen...ha en skön kväll alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0