kåvepenin x 3 i 7 dgr...

Igår stod regnet som spön i backen igen...På em blev det uppehåll så då körde vi upp en runda i stan...matmässa från gustav till stortorget. Massor av godsaker!!! naturligtvis började det regna igen.
















Hann med ett besök på cassels och Mats köpte en kofta och två långärmade superfräscha tröjor och jag fyndade en vit jättesöt blus för 50 kr istället för 300 som den skulle kostat...

Körde en runda till västra hamnen och såg ms hajen där sommarlovsmogon direktsänder varje morgon...



I morse när jag var ute på min runda stannade jag och pratde med konstnärerna. De hade som vanligt med sina två stora rottweilers. Jag är inte rädd för hundar men brukar ändå försöka hålla mig på andra sidan gatan när vi möts. Den ena hunden ville absolut hälsa så då lät jag den göra det. Superlycklig hund som viftade på svansen och ville busa. Precis som hundar gör smånafsar , inget märkligt alls men det är bara det att de här hundarna är rejäla bamsingar på 70-80 kg....kände att det gjode ont i armen men sade inget. Sade hej och gick vidare hemåt...bultade rejält i armen och när jag kom hem och tog av min tröja så glipade ett cm stort jack i underarmen...



Tvättade rent och tejpade ihop så gott det gick. Ringde sjukvupplysn om jag ev skulle beh stelkrampsspruta men hon trodde snarare antibiotika och hänvisade till vc på södertull i lund där de har jourtid. Fick en emtid och nu är det antibiotika en vecka som gäller....TRIST!!!  ska ringa jobb på mån och ta sjukdagar och spara sem...har ju riktigt ont i armen eftersom det är mitt i muskeln, inget vin och inga bad....inget kul att slösa semester då...

Idag är Johanna och Jerry på bröllop i svedala. De var så fina när de gick ....



ha en skön lördagkväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0