soligt och kallt...

då var helgen över för den här gången. Helgen har bjudit på en hel del sol, men jäklar vad kallt det varit!!!! Mats försökte ge sig på at putsa fönsterna utvändigt, men det gick inte för de bara frös till direkt...

I morse när vi körde och tränade så var det nio minusgrader...brrrr När vi skulle köra hem en timme senare var det bara två minus och helt vindstilla och soligt. Vi tänkte köra till Falsterbo, men Mamma och far var där igår och tydligen var där ingen strand att gå på över huvud taget...

Istället blev det städning och strykning mesta delen av dagen...men det behövs ju det med. Fattar inte hur det kan bli så smutsigt så fort...får se hur länge det håller den här gången...

På tisdag är det dags för min urografi rtg och redan igår började jag så smått med att undvika viss mat. Ingen frukt, grönsaker, fullkorn, musli, potatis, stekt och fet mat...blir minsann inte så mycket kvar att välja på. Igår käkade vi faktiskt ris och flygande jacob men vi gjorde den på milda minimat för att det inte skulle bli så fett. Sallad fick jag skippa. I morse blev det vitt trist bröd (saknade mina red berries ) och till lunch blev det kokta ägg och ikväll kokt wienerkorv med bröd...Värst blir det i morgon då jag bara får äta till halv tolv...endast klara drycker resten av dagen och sedan blir det laxering halva natten och tidig morgon för att slutligen ta mig till rtg...hur tänkte jag egentligen???? varför tog jag inte semester???

såååååå jäkla trött på alla röntgenförberedelser, laxeringar och fasta!!!!!! dessutom så kan det inte vara nyttigt att utsätta kroppen för så mycket röntgen strålning...men vad gör man??? man får lita på att de bara tar de bilder de behöver...

I morgon börjar barnen sitt februarilov. Mats är ledig och jag är den ende som ska jobba....synd om mig va...

sov så gott...


Kommentarer
Postat av: annmari

Hoppas att dom inte hittar fler stenar,lycka till.

2011-02-21 @ 10:04:08
Postat av: annmari

skall man putsa fönster på vintern måste man ha rödsprit i vattnet.lycka till.

2011-02-21 @ 17:44:41
Postat av: susanne

ja, vi kan ju hoppas på det....sprit hade vi i vattnet, men det funkade inte iallafall...

2011-02-21 @ 18:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0